Brus i ølfat

Er det mulig å lage brus i ølfat?

Jeg har mange fat og jeg har co2 flaske, er det da mulig å blande saft og så tilsette co2 og resultatet blir  et fat med brus?

Tenkte bare på å lage litt morro for ungene.
 
JA....
det blir jo en 19,5 liters brusmaskin :)


edit... tror det lønner seg å koke først for å dessinfisere, slik at det ikke blir krøll der...
 
Var vel opprinnelig for _bruskonsentrat_...

Har selv forsøkt å lage "mineralvann", med springvann og CO2.  Kan si at jeg da ble tatt med buksene nede hva angår renholdet mitt.  Det hang igjen en umiskjennelig aroma... :-/

MM
 
Konsentrat ja... ok, men burde vel fortsatt være uproblematisk?, såfremt det ikke smaker øl ja.
Selv kjøpte jeg et par 9 liters fat nå på siste fellesinnkjøpet, tanken er å bruke det ene til kullsyrevann
 
neslekkim skrev:
Konsentrat ja... ok, men burde vel fortsatt være uproblematisk?, såfremt det ikke smaker øl ja.
Selv kjøpte jeg et par 9 liters fat nå på siste fellesinnkjøpet, tanken er å bruke det ene til kullsyrevann

Vet dette er en gammel tråd, men ble det godt med kullsyrevann?

Siden tråden er så gammel må gjerne andre svare også. Er veldig glad i kullsyrevann selv, vurderer å kjøpe et fat til for bruk til dette dersom det er andre som har hatt suksess her:)
 
Har som regel et fat stående med kullsyrevann på. Denne gangen prøvde jeg med limeekstrakt fra en av brusmaskinprodusentene, neste gang går jeg tilbake til å skvise noen lime og sitroner igjen.
 
Det letteste er vel strengt tatt å bare ha ett fat med kullsyrevann, og tilsette ekstrakter ala sodastream e.l.

Vil du ha en sunnere variant er det bare å tilsette fersk lime og/eller frossen frukt; Bringebær, mango, jordbær etc.
Bare fantasien setter grenser!
 
Har et 12 litersfat som brukes til brus. kjøper bruskonsentrat på Jula, disse er beregnet til å gi 12 liter. Heller på en flaske konsentrat, fyller opp med springvann og setter på Co2 trykk. Av en eller annen grunn blir dette mye bedre enn brusmaskinene.
Neste steg er å lage slik som Tine lager, 30-40% juice, resten vann og kullsyre. Litt frisk og syrlig juice har jeg tro på.
 
Bruker dere samme karbonerings / serveringstrykk som ved pils ca 1.bar ?
Eller hvor mye CO2 bør brus inneholde ?
 
Tilbake
Topp