Brygge "noe belgisk"

Hei!

I mine stadige misjoneringsfremstøt for hjemmebrygging er nå turen kommet for en inngifta slektning med aner fra kontinentet og en nese for belgiske øl. På mitt kart over ølverdenen er dette området markert med "Here be infections" og er ellers helt hvitt, så jeg trenger hjelp.

Kan noen foreslå et enkelt og greit belgisk-inspirert øl som er greit å brygge, og deretter greit å drikke for både mann og kone. Tar imot alle tips og oppskrifter med stor takk. :)
 
Kvite kveist her på forumet har jeg brygga et par ganger. Synes den er litt mer spennende enn standard wit.

--
 
Den Ole viser til , har jeg på fat nå. Nydelig øl. Den gjæret som gal, så det er en av de få jeg måtte ha ha slange ned i bøtte på. Jeg satte til sukkeret i to omganger. Full eksplosjon hver gang.

Forøvrig er Saison alltid en vinner her i huset. Det gjelder begge kjønn. Da er det bare å lese litt på Saison tråden som Gahr har laget på medlemssidene.
 
Lovende respons. Dette blir artig. Jeg kjører safe og har fått bryggselv Stavanger til å knuse opp abc brewings wit til meg. Så får vi se!
 
Tilbake
Topp