Bryggelag/klubb i østfold

Hei, etter som jeg har forstått er det svært lite organisert innen ølbrygging i form av lag eller klubber i østfold? Eller tar jeg feil? Kunne tenke meg å komme i kontakt med likesinnede i egen region. Er det noen som kjenner til noe?

Hilsen Martin
 
Hei. Ja, det stemmer nok at det er lite organisert. Jeg er fra Sarpsborg og syns dette er et interessant tema. Hadde vært moro å starte et Laug eller noe lignende
 
Bor selv i fredrikstad, og hadde vært interessert i å bli med på noe mer eller mindre organisert :)
 
To kæll fra Sarp her. :)
Hadde vært helt topp å arrangere f.eks. usmak kurset det nettopp ble annonsert om for medlemmer i Sarp eller Fredrikstad.
Hva med å ta det på Havnelageret i fr.st., så får vi smakt litt på Ego sine nye brygg også? :)
 
Det store spørsmålet er jo om vi andre skulle hengt oss på Moss, om det heller burde være et fylkeslag, eller om hver by vil være "alene".
Et alternativ er jo å etablere "Østfold bryggelaug", og ut i fra medlemsliste vurdere om det er grunnlag for mer lokale samlinger.
Personlig synes jeg det blir vanskelig å lee seg utenfor Sarp og Fredrikstad, i hvert fall når det dreier seg om øl og evt. konsum av -. :)
Tanker?

Jeg laget en kjapp form på google - kult om dere kan fylle ut lokasjon og ønske der. :)
https://docs.google.com/forms/d/1wxGqJ73urWzZBqdsHECArudBWkPUxOO7HazFDIJPEcw/viewform?usp=send_form

Tror denne linken til resultater er public:
https://docs.google.com/forms/d/1wx...OO7HazFDIJPEcw/viewanalytics?usp=form_confirm
 
Sist redigert:
Det store spørsmålet er jo om vi andre skulle hengt oss på Moss, om det heller burde være et fylkeslag, eller om hver by vil være "alene".
Et alternativ er jo å etablere "Østfold bryggelaug", og ut i fra medlemsliste vurdere om det er grunnlag for mer lokale samlinger.
Personlig synes jeg det blir vanskelig å lee seg utenfor Sarp og Fredrikstad, i hvert fall når det dreier seg om øl og evt. konsum av -. :)
Tanker?


Jeg laget en kjapp form på google - kult om dere kan fylle ut lokasjon og ønske der. :)
https://docs.google.com/forms/d/1wxGqJ73urWzZBqdsHECArudBWkPUxOO7HazFDIJPEcw/viewform?usp=send_form

Tror denne linken til resultater er public:
https://docs.google.com/forms/d/1wx...OO7HazFDIJPEcw/viewanalytics?usp=form_confirm

Helt enig, fredrikstad/sarp er mye lettere for min del også.
Men hadde vært veldig morro å fått til noe :)
Havnelageret hadde jo vært en knall plass å starte!
 
I og for seg enig i at det hadde vært fint med begge deler. Særlig om vi skal gjøre det "ordentlig" ift. Norbrygg med orgnr, styre etc.
Foreløpig skikkelig overvekt av sarp/fredrikstad (særlig sarp) på undersøkelsen jeg satt opp, selv om 5 svar neppe kvalifiserer til å bruke overvekt som begrep. :D
Hadde jo vært fint om @mr-blonde svinga innom igjen. ;)
Får holde an noen dager og se hvordan det går. Reklamer gjerne ut over forumet. (Facebook?) Skal pushe litt selv senere.

Lukter jeg "Borg Bryggelaug"?
 
Jeg syns et mere fylkeslaug hadde vært fint. Personlig så bor jeg i Rygge men etter planen blir der vel Halden etterhvert :p
Men uansett så er vel ikke uoverkommelig langt fra Moss til Fredriksatd. Og eneste utestedet jeg vet om som serverer øl i bredt utvalg er vel Havnelageret, så hadde ikke sett mørkt på å måtte dra dit for å være sosial og juge litt :D

Når Salten klarer å ha et laug som er så spredt som de er så sysn jeg ikke Østfold er så avskrekkende stort :p
 
Oi, se her har det skjedd saker. Fint å se at det er engasjement for dette. Jeg spurte dette spørsmålet innledningsvis fordi jeg anser meg som ganske fersk i faget, og føler jeg kunne ha nytte av å komme i kontakt med likesinnede. Dette forumet er gull verdt, men det er noe med det å møtes og sosialiseres med andre bryggere. jeg er selv fra Sarpsborg, så ser at det mest praktiske ville være å møtes i Sarpsborg/Fredrikstad området.. :p
Men for all del er med på både regionalt og lokalt engasjement for denne flotte hobbyen. Kanskje det også hadde vært en ide å opprette en facebookgruppe typ "nedre glommaregionens hjemmebryggerlag" etc..? Og tatt det vidre derfra og sett hvordan engasjementet/interessen er for videre etablering?
 
Jeg bor i Halden, og har ingen prob. med å sette meg på toget som går hver time. Dessuten så har vi jo ett mikrobryggeri her også, som server nydelig øl 3 ganger i uka med bredt utvalg av alt fra rug IPA til blond.
 
10 svar allerede på undersøkelsen.

temp.png

Hva med å sikte mot fylkeslag, men i utgangspunktet møtes i Sarp/Fredrikstad siden det er tydelig overvekt av folk fra Sarp?

Jeg har fått en del informasjon av styret om hva som skal til for å starte "formelt" fylkes/lokallag i Norbrygg regi.
Imidlertid skjer det en del oppdateringer på vedtekter o.l. i løpet av høsten, så det kan være greit å vente litt.

Uansett er vi jo allerede mange nok til å kunne treffes uformelt og snakke mer om hvordan og hva dette kan bli til.

Skulle vi tatt en tur på Havnelageret og samtidig bestillt usmakkurset så vi har et første arrangement med det samme?
Meld interesse. :)
https://docs.google.com/forms/d/1pMdIasabtUGwzyO_SA-Z3RR-m-oII2avPo2YDQIjWec/viewform?usp=send_form

Lars-Erik
 
Dette er en kjempegod idè. Jeg er selv fra Moss, men har flyttet til Våler. Det er nok folk i området her til å danne et lokallaug tror jeg. Problemet er jo ofte å komme seg hjem etter møte i et slikt laug. Ser for meg at Fredrikstad/Sarpsborg blir lite hensiktsmessig til vanlig, men til ett og annet større arrangement er det helt fint.
 
Ref. post fra @Mafiaz så er det jo allerede 14-15 pers. på facebook gruppa for Moss.
Og det er jo langt i fra umulig å skulle rullere på lokasjoner for evt. arrangement.
Men ift. inneværende respons på denne tråden så er det jo mest hensiktsmessig å starte i Sarp/F.stad.
 
Ser for øvrig at noen registrerer seg med fornavn og utelater forum (bruker)navn på interessemelding for første møte.
Det gjør det veldig vanskelig å invitere. Har lagt til felt for e-post, så fint om dere kan oppdatere dersom dere ikke er på forumet.
 
Tilbake
Topp