bryggere i Nord Gudbrandsdalen?

Jeg bor i Lesja-kommune og lurer på om det er noen i område her som også brygger  :brygging:
Jeg nettopp startet å brygge øl og det skulle være artig å komme i kontakt med folk ikke så langt fra fjellbygda her  :)


Huub
 
Er det ikke Lesja som er et av de nedbørfattigste områdene i Norge? Skjønner godt at du er blitt tørst  :biersmile:

Men dessverre, jeg kan ikke hjelpe deg når det gjelder "lokalnettverk".
 
Henning1 skrev:
Er det ikke Lesja som er et av de nedbørfattigste områdene i Norge?

:yes:

men, er det ingen her oppe? eller Rauma, Dovre og litt ned/oppover?  :nosmile: (eller dere er på ferie nå  :))
 
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men har feriert mange somre siden jeg var liten på traktene. Tok med to fat øl dit i sommer, og jeg er nysgjerrig på om du kjenner igjen stedet (mellom dombås og lesjaverk).
 

Vedlegg

  • øl_gudrbrandsdalen.jpg
    øl_gudrbrandsdalen.jpg
    34,5 KB · Sett: 289
Richard skrev:
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men har feriert mange somre siden jeg var liten på traktene. Tok med to fat øl dit i sommer, og jeg er nysgjerrig på om du kjenner igjen stedet (mellom dombås og lesjaverk).

Er det Lordalen på bakgrunn sett fra Stavheimsgrenda? Lora, det er stedet!  ;)
 
Rett før Lesja tar du av "dalsidevegen" og kjører til Reindøl. Bildet er tatt fra Svartdalssetra  :ilike:
 
da tok jeg feil.. her vært in på dalsida i går! husker godt at jeg så skiltet 'reindøl'.

si fra når du skal ditt neste gang; du er velkomme hos oss for å ta en kaffe eller et glass øl  :)
 
Huub skrev:
da tok jeg feil.. her vært in på dalsida i går! husker godt at jeg så skiltet 'reindøl'.

si fra når du skal ditt neste gang; du er velkomme hos oss for å ta en kaffe eller et glass øl  :)

Et glass øl høres kjempebra ut, vi får holde kontakten underveis.
(sender deg en PM med mobilnr).
 
du får et glass! første brygget mitt har blitt et kjempebra tripel (8-9 %). andre (ekstrakt)brygg ikke så stolt av og tredje skal jeg flaske snart. Skal brygge fra malt 4. brygg og det blir en tripel igjen!  :ilike:

Er det fortsatt ingen fra Lesja/Dovre/Rauma som brygger eller skal begynne å tenke over å starte??  :skitbra:

Her oppe er det vel ikke ølbrygging men brenning som er tradisjon sikkert.. å nyte et godt glass  sterkt øl er mye mye bedre  :biersmile:
 
Jeg har hytte oppi der, i Ottadalen, mellom Lalm og Otta.
Hvis jeg kan se på IPA'n din, kan du få se på min...  :biersmile:
 
heisann jeg bor på sjoa ca 11 km sør for otta. Fikk foresten min crankandstein i posten i dag. tollfritt levert til og med. skjønte at du hadde bestilt en samtidig. har din kommet seg over dammen nå da?
 
Da må vi treffes! Jeg skal en tur til Nissanverksted på Kvam i oktober/november. Kanskje kan vi ha en ølprat  :brygging:

ja, jeg fikk mølla to uker siden. måtte betale litt tollavgift men det var ikke mye nei.flotte greier! Jeg kan snekkre (er møbelsnekker) og skal lage trakt osv snart. skal kjøpe hel malt på Stranda neste uke og neste brygg plannlagt etter Nederland-trappisten-Belgia-brouwland-ølcaf'étur i høstferie-uke. :skitbra:

hvor kjøpper du malt og utstyr?

EDIT: videre diskusjon om maltmølla er splittet av og lagt inn under Utstyr: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,2399
Mvh Webmaster
 
Jeg har ringt Stein Langlo på Stranda for å bestille malt og han sa at han ble spørt av 'husket ikke hvem' for å gi ølbryggingskurs her på Lesja nå i høst. Da må du nesten komme opp og være med... uansett hvor langt du har kommet i læreprosessen. Så nå skal jeg finne ut hvem som tenkte å organisere  kurset. Vi blir kanskje et stort laug her og må leie lokaler til Oppland Mesterskap i 2011  :ilike:
 
Høres helt konge ut. må gi beskjed om når det skal arrangeres. er veldig innteresert i å bli med. jeg drar på ferie i desember, så jeg håper det ikke blir da.
 
Tilbake
Topp