Bryggeri i plast - Coleman Xtreme

Erlend N skrev:
Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe OEM varmeelementer? Ved å koble flere elementer i serie kan man redusere W/m2 betraktelig, men lite hensiktsmessig å måtte ribbe en haug med vannkokere.

www.plumbingsupply.com selger løse varmeelementer, men de sender ikke til Norge, så du må bruke JetCarrier e.l.

Jeg har kjøpt store mengder deler derfra i både kobber og rustfritt. Har kjøpt 5 elementer derfra, alle på 2000 W. Disse har 1" rørgjenger, som er det samme som brukes i varmtvannsberedere her i landet.

Du kan kanskje finne deg en utrangert varmtvannsbereder og bruke elementet fra den? De fleste rørleggere har slike liggende og er bare gla å bli kvitt dem.

Takk!

http://www.norskebacker.no/binary?id=77997
Flatebelastning ca.9W pr.cm2

Da skal ikke brenning være noe problem vil jeg tro.

"For en IU24 3kW 1” er prisen kr. 799,-
Pris er eksl. Mva og frakt."

Vannkokeren jeg har hjemme er av platetypen, men skal måle lengde og dim på en kolbe for å finne effekt/flate, ser ikke ut som dette er noe som står i specs normalt på vannkokere.

Det jeg lurer på hvist du skal benytte en kjølebag til koking er om den tåler så høye temperaturer.
Selve plasten tror jeg ikke er noe stort porblem, men tenker mer på isoleringen inni og om den vil slå seg noe p.g.a. varme utvidelse.
Heldte en gang kokende vann i en kjølebag jeg hadde å hørte endel knirkelyder, men la ikke merke til noe spesielt problem.
Bare en tanke jeg ønsket å dele.

Tilbake
Topp