Bryggertabber

Har tørket og vasket opp det meste, men det lukter fortsatt en blanding av vaskemiddel og øl. Siden dette er rå betong, så tipper jeg en god del øl rett og slett har trukket ned i betongen.
I den gamle boden min var det i gulv og vegger en salig blanding av armerikansk, belgisk og britisk gjær, samt en særs tilstedeværende lukt av nelson sauvin og mosaic :rolleyes: Trakk godt inn i gulvet, og fikk aldri vasket det helt vekk. Nå var det riktig nok til sammen rundt 30-40 liter øl som hadde gått utover i boden, og ikke 0,33.
 
Når man ikke finner kjøleren. #denfølelsen #nochill
66d516f2fd7344adfa8ba93ef7d033f4.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
hadde ikke fått på lokket på gjæringskaret skikkelig, står i kjøleskap i garasjen.. første infeksjons-angst siden de to første brygga.. :cool:
 
hadde ikke fått på lokket på gjæringskaret skikkelig, står i kjøleskap i garasjen.. første infeksjons-angst siden de to første brygga.. :cool:
Med "ikke fått på lokket skikkelig" leser jeg at lokket var på, men ikke skikkelig trykket på plass(?). Så lenge ikke støv og partikler som bærer med seg villgjær og bakterier kan falle oppi karet ditt, ville jeg ikke si at løper noen veldig stor risiko for infeksjon;)
 
Med "ikke fått på lokket skikkelig" leser jeg at lokket var på, men ikke skikkelig trykket på plass(?). Så lenge ikke støv og partikler som bærer med seg villgjær og bakterier kan falle oppi karet ditt, ville jeg ikke si at løper noen veldig stor risiko for infeksjon;)
Ja, lokket var på omtrent rundt hele, så går nok bra.. har ikke turt å sett oppi etter fluer eller noe enda, men får vel svar om 7 dager når jeg skal tørrhumle :cool:
 
Tappa over fra kjøler til gjæringskar med argusøyne på inline termometeret.
Så blei sokkene våte. Hadde ikke skrudd igjen krana. 18 liter i gjæringskar mot vanlige 23.
 
Fruen fikk ansvar for flaskingen, ettersom jeg var borte på det tidspunktet.
Hun rapporterte om "noen utfordringer med hygienebiten".
Da jeg to uker senere erfarte at flaskene helst bør åpnes I DUSJEN, ble det følgende navn på brygget:
BryggAS-emblem - bare en.jpg
 
Fruen fikk ansvar for flaskingen, ettersom jeg var borte på det tidspunktet.
Hun rapporterte om "noen utfordringer med hygienebiten".
Da jeg to uker senere erfarte at flaskene helst bør åpnes I DUSJEN, ble det følgende navn på brygget:
Vis vedlegget 27877

:D

Nytter ikke å sette ufaglærte til sånt. Der har du igjen for å prøve å spare noen kroner i lønnsutgifter. Slavearbeid lønner seg ikke i lengden.
 
Forøvrig. Tre dager siden jeg brygget. Ser ut som timinutteren min. Men det lukter helt fantastisk! Tre dager etterpå så kjenner jeg lukten av masse markjordbær.. Noe som ikke er der så tydelig når den er "fersk".
 
Tilbake
Topp