Hold den der den er nå. Du ønsker ikke flere svingninger. Dersom du får for høy FG, kan du ta den opp noen ℃ for å se om det hjelperTakk for raske og gode svar! Så jeg burde skru temp opp til 23 igjen selvom det nå har vært nede på 20,5?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Jeg opplevde akkurat samme i sommer. IPA med lite spesialmalt og mye humle/tørrhumle er meget sårbar for oksidering.Tappetabbe: tappet en dobbel IPA for 17dager siden. Men ølet har plutselig skiftet farge. Har også mistet en god del aroma.. skjønner ingenting, tappet på min vanlige måte, ingen store avvik som skulle tilsi så rask oksidering.
Vis vedlegget 27510 Øl en liten stund uti gjæringsforløpet
Og etter 14dager på flaske
Vis vedlegget 27512
Jeg opplevde akkurat samme i sommer. IPA med lite spesialmalt og mye humle/tørrhumle er meget sårbar for oksidering.
Det der stiller jeg meg skeptisk til, en enkel Pale Ale er mye mer følsom enn en Imp. IPA
etter min mening
kommer selvfølgelig ann på maltbase osv.
Sitter i samme båt. Fruen ryddet på plass halve bryggeriet mitt, noe er lagt i kjellerboden, noe på gjesterommet. Men meskeposen min.. den er temmelig borte. Skal brygge klokka 17 i dag. Så ser ut som det blir en tur innom min lokale bryggeutstyrspusher i dagOg nå finner jeg ikke lillefatet mitt. Fantastisk.
Hahaha, uffda. Dette trodde jeg du visste! Bilde?27 liter trippel m/wlp530 i vanlig gjæringskar. Går sikkert greit, tenkte jeg.
Neida.
Ingen blir klok av skade, som ikke er klok fra før.Hahaha, uffda. Dette trodde jeg du visste! Bilde?