Ok. Takk for svar!det er vel like greit å spandere litt ny spraymalt på gjæra
så den slipper å jobbe sammen med de døde kameratene
Hadde jeg vært svømmer kunne jeg helt sikkert tatt OL-gull med den ekstra rakettdrevne propulsjonen jeg har vært i besittelse av i dag.
og ekstra oppdrift
Første gang for meg, men kan ikke tenke meg annet enn at dette må være en gjenganger á la å ikke skru igjen tappekranen:
Jeg bikket på omstikkingskaret og la noe under i bakkant på kjøkkenbenken for å få med meg de siste literne. Men karet slo kollbøtte og ølet havnet på parketten og ikke på flaske, gitt.
Hørt om hevertslangen som skled ned mens bryggeren var ute etter en ny kasse med tomflasker......?
Jeg bruker også en plankebit i bakkant for å tilte karet under flasking for å få med de siste slantene. Jeg har aldri hatt det problemet, og grunnen er at bryggebenken min har en uttrekksplate med en kant som stikker ca 1 cm opp i forkant og dermed holder imot. Veldig enkel og praktisk løsning. Hvis det er mulig for deg, så vil jeg tro at nettopp en list som stikker opp i forkant av benken er den enkleste løsningen.Hver eneste gang jeg flasker, sitter jeg der mot slutten, mens det verker i den armen jeg holder gjæringskaret i skråposisjon med, og tenker at nå skal jeg mekke noe smart så jeg slipper dette neste gang. Men gjør jeg det?