Finn Berger
Moderator
RDWHAHB gjelder vel nesten alltid. Her er vel et eksempel på nesten.
Lykke til videre!
Vis vedlegget 29057
Nemlig! Det neste brygget mitt blir nok ikke infisert.
RDWHAHB gjelder vel nesten alltid. Her er vel et eksempel på nesten.
Lykke til videre!
Vis vedlegget 29057
Vi lever i trua Finn!Nemlig! Det neste brygget mitt blir nok ikke infisert.
Skulle bare fikse litt på lednings/slangekaoset på kjøkkenet og omrokkere litt på plasseringen. Plugga ut kokeelementet mitt i tre sekunder, for å dra den rundt noen saker og plugge den tilbake. Kommer tilbake "45 min ut i koken" for å tilsette @15 humla og finner at jeg aldri plugga inn igjen kokeelementet, men tok ledningen til ei pumpe jeg hadde på gulvet der. Pumpa har gått tørt i minst en halvtime på gulvet og det var ingen kok i kjelen blir sikkert beste ølet, som jeg aldri kan gjenskape
Ja nå er vi spendt..Kobla og styra idag. Klarte faktisk å drepe ett SSR når jeg blingsa på ledningene og peisa 220v inn på lavstrømsdelen av SSR, så måtte gå fra 3fas til en fas på vannvarmere. ( fra 9kw til 6kw er ikke katastrofe, 18 min med 45 liter til 78grader mot 30 min på same mengde og grader)
Netthandelebøtta oppførte seg bedre en noengang, med untak av pt100 føleren som var for kort til å gå inn i bøtta via en T-kobling. Får borre ett hul i bøtta og sette den rett i veggen. Ble for treg registrering da den sto inn i T-koblingen.
Ny brygge tabbe kommer i morgen kveld, når jeg har brygga vil jeg tro
På?Ja nå er vi spendt..
Kjenner til det der. Jeg har en del oppbevaringsbokser med malt som jeg ikke aner hva er. Kjempelurt.Å ikke merke kolber med gjær i med både gjærtype OG dato de ble tatt fra enten brygg eller karusell. Utilgivelig latskap. Har jo pitchet 565 i juleølet som skulle ha 002 nå nylig (blir helt ut). OG nå har jeg satt en 380 på karusellen som sist stod der for fire dager siden. Har jo fem erlenmeyer-kolber og to rørere så går helt i surr hvis jeg ikke merker de, er dagens leksjon.
Dumt spørsmål - men allikevel....
hva er poenget med sirkulering under mesken?
Hva oppnås med sirkulering i motsetning til ikke sirkulering?