Nå er vel dette ikke en bryggetabbe, mer en bryggekatastrofe.
Skulle brygge 50l Tysk pils idag og det starta godt, klarte å fylle minst 85l vann i 80 liters vannvarmer. tenkte det var jo faen til start da, men litt søl blir det jo alltid. Jeg burde gitt meg der og brygga en annen dag, men neida, hadde ståltrua og dura på.
mesketemp nådd og korn i kjelen, klarte på mystisk vis å få en flik av posen delvis utenfor kjelen og ble korn i mellom meskekar og inn i kjelen samt en grei dasj ut på gulvet. Uff... jaja kan jo ikke bli verre så dette skulle jeg få til. Men dengang ei.
Sirkulerte litt under mesk og fikk strømm i lanken da jeg holdt i ståltuppen fra slangen fra pumpa. Ikke mye men litt sånn sterk kilinig (målte det til 63 volt senere) kom meg i kok men synest det var litt laber rullende kok så dro på med 3kw i en kort periode hadde jeg tenkt. Kokte jo over så det sang på andre hot breaken.
fikk i første humlen på 60 min og da sa kjelen takk for følget, hadde jo glemt att ett kort øyeblikk med 3 kw hadde blitt til 30 min, svidd vørt i bunnen.
Rådyra ble bare bedre og bedre, pumpa det som burde blitt pils over i HLT tanken og peisa på med kok på 104 grader med 9 kw.... massiv overkok igjen.
Nå beggyner jeg seriøst å miste trua på dette brygget. En tanke for gjenom hodet, i Russland har dem en løsning på alle problem, Lite problem liten hammer, stort problem stor hammer...
(Har jobba i Murmansk i 6-8 månder og har sett dette i praksis) Men fant ingen stor nok hammer, så ble å prøve videre.
Fikk nå fulført da på ett slags vis, traff både PBG og OG, kjølte ned og tisatte gjær. slangen fra pumpahoppa av en gang da jeg pumpa over i gjæringskaret, men det hadde jeg rekna med så ble ikke videre overaska.
Blir dette drikandes så blir jeg meget overasket.
Skal brygge kaffestout på Lørdag.... forsettelse følger vil jeg tro
Vurdere sterkt å bli avholdsmann