Odland skrev:
Bernts skrev:
Grilltenneren fra Jula er tilsynelatende ikke designet for å ligge oppi kokekjelen.
:tommelopp:
Desverre var dette bare en liten del av historien.
Følgende er hentet fra siste del av dagens skylling.
Da nivået i kjelen ble så høyt at grilltenneren fant ut den skulle teste Arkimedes sine betrakninger rundt oppdrift kontra flyteevne, gikk selvfølgelig jordfeilbryteren.
Panikken festet seg som en klam klut og jeg spurtet derfor ut i garasjen der min nye byggvarmer stod på fullt, med mistanke om at det var her feilen lå. Der var alt OK.
Jeg gikk inn i kjelleren til sikringskapet og vridde om jordfeilbryteren bare for å få et nytt poff og fortsatt mørklagt hus.
Omtrent da startet ting å demre for meg så jeg tok trappa i to steg, og da jeg rundet hjørne til kjøkkenet, fløt hele gulvet av nydelig Barleywine vørter med OG på rundt 1065.
Jeg plugga ut Grilltenneren, skrudde av krana på Boilermakeren, scoopet kjapt av 8 liter fra gryten med en kjele og startet på vaskejobben.
Fly forbanna over oversvømmelsen og den ekstraordinære skyllingen fikk jeg endelig maket kokekjelen ut i garasjen og satt den til kok.
(Nå skal det sies at jeg må ha hatt et ekstraordinært høyt utbytte i dag, for det som lå i slangen etter oversvømelsen hadde en SG på 1040.)
Jeg gikk inn igjen for en andre vask av gulvet, tømte det resterende innholdet av meskekjelen i vasken, og satte stø kurs mot Brun søppeldunk for å dumpe driten.
Da skled jeg selvfølgelig på mine tilårskomne crocs i trappen ned til garasjen, heldigvis slo farsinstinktet til og jeg reddet Boilermakeren med 10 kg brukt malt på bekostning av høyre albue og noen ribben.
Ellers gikk bryggedagen strålende, og at jeg klarte å replikere tallene fra sist brygg, på tross at X-antall liter ekstra i kjelen er utelukkende pga masse erfaring og spraymalt. :brygging: