Litt villedende på flaskenDu veit det skar seg litt under sist bryggedag når du begynner å leite i våpenskapet etter rengjøringsmidler...
Ikke funka det heller. Håpa det skulle ta karbon, men det var ikke noe effektivt.Litt villedende på flasken
Sweet’s - not to be taken
Hadde nettopp en liknende opplevelse, blowoff-slangen hadde blitt blokkert av grums, så da jeg åpnet fryseren gjæringsdunken sto i, spratt det av en propp og så sprutet ølet rett i taket. Ølfontene!Her er dagens bilde fra gjæringsskapet. Etter ca 12 timer i bøtta. Våkna fort når jeg åpna døra!
Ikke helt tabbe under brygging, men likevel.
Var i godt selskap lørdagen som var. Klokken nærmer seg 23:00, og jeg finner ut at det er lurt å ta en av flaskene som gjenstår fra juleølen. Har vært veldig fornøyd med denne, god fylde og utrolig bra smak.
Midt i en anekdote, fortalt med stor innlevelse, jekkes flasken, og jeg dekkes i skum fra en vulkan av en flaske jeg aldri har sett maken til.
Flaks det var hos naboen. Jeg tørket og vasket etter meg, bød mine farvel og var i seng innen 23:15.
Åssen var SG?Tømte akuratt innholdet i gjæringskaret i dass, Pling! tilt til 1500kr rett i dass
Har blitt offer for det samme, måler vel gjæringsprossessen på renseanlegget sammen med de brune tiltene.....Tømte akuratt innholdet i gjæringskaret i dass, Pling! tilt til 1500kr rett i dass
Det er vel ettersmak det, du mener nok at det ikke gav mersmakEn test av siste versjon av favorittlageren til kona ga ikke ettersmak. Har vært usikker på hvordan diacetyl smaker, men nå er jeg ikke det lenger.
Munnen føles og smaker som om jeg har kost meg med en stor spiseskje smør
Jeg er vanligvis medlem av språkpolitiet, men en god dose diacetyl gjør meg visst ordblind også.Det er vel ettersmak det, du mener nok at det ikke gav mersmak
Hilsen språkpolitiet.
...og nå smaker jeg diacetyl av alle brygg i løpet av kvelden
Er dette en usmak som «henger igjen»?
Da tar jeg dette som et meget dårlig tegn.Den er der og da.
Da tar jeg dette som et meget dårlig tegn.
Første øl i kveld var en lager, hvor jeg tydelig kjente diacetyl (i form av smørsmak med olje/fettaktig belegg i munnen etterpå).Hva mente du egentlig, jeg tror kanskje jeg misforstod deg?
Første øl i kveld var en lager, hvor jeg tydelig kjente diacetyl (i form av smørsmak med olje/fettaktig belegg i munnen etterpå).
Har siden hatt en Porter og en Cream Ale, hvor jeg kjenner den samme følelsen i munnen. Akkurat som om jeg har gnidd smør inni munnen. Og er litt bekymret for at jeg nå vil kjenne det hver gang.
Tror han først og fremst ønsker å ha smaken ut av kjeften, ikke av ølet.Diacetyl er vel den enkleste usmaken (hvis det er en usmak for deg, noen ølstiler krever det). å bli kvitt. Dette er alt med gjæring å gjøre