Bryggertabber

Her er dagens bilde fra gjæringsskapet. Etter ca 12 timer i bøtta. Våkna fort når jeg åpna døra!
Hadde nettopp en liknende opplevelse, blowoff-slangen hadde blitt blokkert av grums, så da jeg åpnet fryseren gjæringsdunken sto i, spratt det av en propp og så sprutet ølet rett i taket. Ølfontene!

Sent fra min HUAWEI TIT-L01 via Tapatalk
 
Ikke helt tabbe under brygging, men likevel.

Var i godt selskap lørdagen som var. Klokken nærmer seg 23:00, og jeg finner ut at det er lurt å ta en av flaskene som gjenstår fra juleølen. Har vært veldig fornøyd med denne, god fylde og utrolig bra smak.

Midt i en anekdote, fortalt med stor innlevelse, jekkes flasken, og jeg dekkes i skum fra en vulkan av en flaske jeg aldri har sett maken til.

Flaks det var hos naboen. Jeg tørket og vasket etter meg, bød mine farvel og var i seng innen 23:15.
 
Ikke helt tabbe under brygging, men likevel.

Var i godt selskap lørdagen som var. Klokken nærmer seg 23:00, og jeg finner ut at det er lurt å ta en av flaskene som gjenstår fra juleølen. Har vært veldig fornøyd med denne, god fylde og utrolig bra smak.

Midt i en anekdote, fortalt med stor innlevelse, jekkes flasken, og jeg dekkes i skum fra en vulkan av en flaske jeg aldri har sett maken til.

Flaks det var hos naboen. Jeg tørket og vasket etter meg, bød mine farvel og var i seng innen 23:15.

giphy.gif




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
En test av siste versjon av favorittlageren til kona ga ikke ettersmak. Har vært usikker på hvordan diacetyl smaker, men nå er jeg ikke det lenger.

Munnen føles og smaker som om jeg har kost meg med en stor spiseskje smør:(
 
Hva mente du egentlig, jeg tror kanskje jeg misforstod deg?
Første øl i kveld var en lager, hvor jeg tydelig kjente diacetyl (i form av smørsmak med olje/fettaktig belegg i munnen etterpå).

Har siden hatt en Porter og en Cream Ale, hvor jeg kjenner den samme følelsen i munnen. Akkurat som om jeg har gnidd smør inni munnen. Og er litt bekymret for at jeg nå vil kjenne det hver gang.
 
Første øl i kveld var en lager, hvor jeg tydelig kjente diacetyl (i form av smørsmak med olje/fettaktig belegg i munnen etterpå).

Har siden hatt en Porter og en Cream Ale, hvor jeg kjenner den samme følelsen i munnen. Akkurat som om jeg har gnidd smør inni munnen. Og er litt bekymret for at jeg nå vil kjenne det hver gang.

Diacetyl er vel den enkleste usmaken (hvis det er en usmak for deg, noen ølstiler krever det). å bli kvitt. Dette er alt med gjæring å gjøre
 
Diacetyl er vel den enkleste usmaken (hvis det er en usmak for deg, noen ølstiler krever det). å bli kvitt. Dette er alt med gjæring å gjøre
Tror han først og fremst ønsker å ha smaken ut av kjeften, ikke av ølet.

@Aruzaa, jeg kan ikke huske å ha sliti med at det ikke gir seg etter et par slurker vann. Håper ikke du har tatt den røde pilla.
 
Tilbake
Topp