Bryggertabber

Det er mulig de folka der kan brygge øl - det har jeg ikke noen mening om - men hoppbakker har de definitivt ikke greie på. Hvorvidt det å klistre sånt tullprat på boksen kan kalles en bryggertabbe, kan kanskje diskuteres, men tatt i betraktning hva det bør gjøre med respekten for bryggeriet, synes jeg bildet forsvarer sin plass i denne tråden:).
Jeg klarer ikke se hva som er feil?
 
Jeg klarer ikke se hva som er feil?
Holmenkollbakken er ikke en av verdens største hoppbakker. Det er et bra stykke opp til skiflyvningsbakkene.

Forøvrig: Skal man skrive bevisst tull, kreves det et visst talent. Den etiketten der er bare pinlig. Det er bedre å bruke plassen til vettug informasjon om ølet - og det behøver da ikke være kjedelig om en gjør det.
 
Det er mulig de folka der kan brygge øl - det har jeg ikke noen mening om - men hoppbakker har de definitivt ikke greie på. Hvorvidt det å klistre sånt tullprat på boksen kan kalles en bryggertabbe, kan kanskje diskuteres, men tatt i betraktning hva det bør gjøre med respekten for bryggeriet, synes jeg bildet forsvarer sin plass i denne tråden:).
Hadde jeg lest dette på en ølboks hadde jeg satt den tilbake på hylla. Noe av det dummeste jeg har lest, hva har innholdet i denne boksen med Holmenkollen å gjøre?

Jeg skjønner det handler om å skape gode følelser, men sånt sprøyt tror jeg virker motsatt på de fleste.
 
«A light wheated ale». En lett bock. Som er en ale. Og som nevnt, butikkstyrke. Jepp …

Betyr det «En lett-hvetet ale»? Lite hvete? Lys hvete? Eller «light» som i kalorifattig …. Lettdrikkelig, (quenchable/crushable)?
 
Sist redigert:
Hmmm... nå klarte jeg å rote til timingen her... Hadde planlagt en nattmesk, men så kom jeg litt tidlig i gang og var jeg redd for å få dårlig tid i morgen, så jeg tenkte at da kan jeg jo også ta skyllingen i kveld. Så tenkt, så gjort, men så begynner jeg å lure på hvordan jeg bør la vørteren stå til i morgen, eller om jeg nå også må koke i kveld... Jeg fikk også litt lav PBG, så jeg må nok koke en tre timers tid, lite fristende å koke tl kl 01 og så kjøle ned... Det er fristende å bare varme opp vørteren så den er pasteurisert og så la den stå med lokk til i morgen, eller burde jeg kjøle den ned så den blir lagret ved lav temperatur? (brygger i en vaskekjeller som holder ca 15 grader, så om jeg kjøler ned vørteren til 4-5 grader så vll ikke temperaturen stige mye over natten (60 liter batch og isolert kjele))
 
Typisk Tabbe.
Kan mesken stå over natta kan også vørteren stå. Det blir ikke mer basilusker i vørter uten korn enn med.
Let it be.
Kok opp i morgen. Etter en times tid er alt på stell igjen.
Slapp av. Smil. Ta en hjemmebrygga. :cool:
 
Takk, var det jeg tenkte, men godt å også få det fra noen andre. Det er jo også en annen grunn til å kjøle ned vørteren raskt, for å unngå at noen smaksstoffer ødelegges, men det er vel stoffer fra humlen og den ligger fortsatt godt vakumpakket.

Da blir det et glass med utgjæringsprøve av en saison (som ligger an til å bli like bra som vanlig) og tidlig kveld. :cool:
 
Det måtte jo skje en gang. Har noen fat stående tilkoblet i kjølerom. Fint sted å hente seg en øl. I går kom lekkasjen. En løs kobling fra et 3/4 fullt fat er mye øl på tregulv og trevegger. Heldigvis så jeg det før fatet var tomt. Nå er det blitt tørkerom en stund.

I dag har jeg handla inn vannlekkasjealarmer. Både med sirene og med varsling til telefon. Det er en billig forsikring. Skulle ha tenkt på det før...
 
Det måtte jo skje en gang. Har noen fat stående tilkoblet i kjølerom. Fint sted å hente seg en øl. I går kom lekkasjen. En løs kobling fra et 3/4 fullt fat er mye øl på tregulv og trevegger. Heldigvis så jeg det før fatet var tomt. Nå er det blitt tørkerom en stund.

I dag har jeg handla inn vannlekkasjealarmer. Både med sirene og med varsling til telefon. Det er en billig forsikring. Skulle ha tenkt på det før...
God idé. Bestilt!
 
Jeg kjøpte en billig med sirene hos Clas Ohlson. Den gir 86dB signal og er veldig enkel, billig og godt fungerende. I tillegg bestilte jeg en en wifi utgave fra Kjell&co som skal varsle til mobil - får se om den er en god tilleggsløsning. Vil ikke ha ølsjø i kjølerommet mer.
 
Tilbake
Topp