Bryggesoftware: Brewing Day

Hvor finner man forresten info om pris etc på siden? Dette bør jo komme klart frem før eller ifm login? Savner virkelig en "About" side. Det vil gjøre promotering mye enklere.
Enig i at jeg burde ha noe beskrivelse av hva man faktisk går til før man lager konto ja. Jeg skal få slengt opp noe der, så får jeg heller forbedre det etter hvert :)
 
Ny/endret funksjonalitet

Jeg har nå gjort om på gjærstarter oppsettet slik at dette ikke skjer inne fra selve oppskriften. Under My brews er det nå en egen knapp for å lage en starter. Når man trykker på denne kan man enten velge en oppskrift, eller en gjærtype uten at den er koblet til noen oppskrift for å opprette den nye starteren. Selve utregningen og slikt på starteren er uendret.
 
@ØyvindBråthen
Hei, en liten ting jeg oppdaget nå:
Jeg prøvde å legge til en kommentar på et ferdig brygg og gjorde følgende:
  1. Valgte aktuelt brygg under Finished brews
  2. Klikket på knappen Edit brew
  3. Valgte arfanen Notes for det aktuelle brygget og la inn kommentaren
  4. Klikket på knappen Save brew (ser ut til å gå bra)
  5. Gikk så tilbake til Finished brews
  6. Klikket på det samme brygget en gang til og fant da ut at kommentaren var borte!?
Det virker altså som programmet ikke får med seg denne endringen, men jeg mener jeg har fått dette til før. Gjør jeg noe feil her?
Gratulere som nygift forresten :)

Nå tror jeg dette skal være i orden. Si ifra hvis du allikevel skulle ha problemer med dette, så får vi lete videre :)
 
Har startet å jobbe litt på informasjon om applikasjonen på innloggingssiden nå. Kommer til å fikse opp litt med tanke på språk og litt mer informasjon, men hvis dere ser noe åpenbart hårreisende så er det flott hvis dere sier ifra :)

Edit: Skal forøvrig fikse det slik at man kan trykke på bildene for å se de i full størrelse, men har ikke kommet så langt enda!
 
Mulig jeg har snubla over en liten bug her nå. Individuelle maltmengder oppdateres ikke i Edit modus etter man skallerer:
 

Vedlegg

  • IMG_0980.PNG
    IMG_0980.PNG
    401,4 KB · Sett: 31
Mulig jeg har snubla over en liten bug her nå. Individuelle maltmengder oppdateres ikke i Edit modus etter man skallerer:

Hei,

Jeg klarer ikke å gjenskape dette. Kunne du gitt meg litt mer informasjon?

Det jeg lurer på er følgende:
- Hvordan skalerer du oppskriften? Det er mange forskjellige måter som ender opp med at oppskriften blir skalert, f.eks. endring av batch size, endring av utstyrsprofil osv.
- Skjer dette på alle oppskriftene dine? Hvis ikke, kan du fortelle meg navnet på den oppskriften dette skjer på?

Jeg er forøvrig på 12 timers tidsforskjell et par uker nå, så det er mulighet for å svar fra meg kommer litt senere enn vanlig ;)
 
Hei, litt opptatt selv om dagen, så sent svar her. Målene ble rikitg noen minutter etter jeg postet.

La inn en oppskrift for 25l som jeg fant på nett, og skalerte den ned til 10l ved å trykke på vekttegnet ved volum inputen. Oppskriften heter BrownAle la Gahr

Oppdaget etter jeg posta at jeg hadde 2 faner med BrewingDay på telefon. Så det kan være at jeg fremprovoserte feilen ved å jobbe med en oppskrift i to faner samtidig.
 
Jeg klarer fremdeles ikke å gjenskape feilen. Er dette noe som skjedde for deg en gang, eller skjer det fremdeles hvis du prøver å gjøre det samme?

Hvis du heller ikke klarer å gjenskape denne nå, så har jeg iallefall notert den på listen min over ting jeg skal ha i bakhodet når jeg tester ting selv :)
 
Fikk det til igjen jeg!

Merk, jeg er på Chrome på iPhone, så kan være noe med mobil som gjør det.

Lager ett brygg på 25l, lagrer, går på Edit brew, skalerer til 10l.
 

Vedlegg

  • IMG_0989.PNG
    IMG_0989.PNG
    363,9 KB · Sett: 39
Hei Øyvind, har en tilbakemelding på teksten din. Når su akl drive mash out dvs gå fra 65 grader til 78 grader så får jeg opp en tekst som sier jeg skal tilsette ca 13 liter vann for å nå temperaturen (nå øker jeg tempen på en annen måte enn å tilsette vann), så skal det skylles med en gitt mengde vann, men om man faktisk følger dette i skrittet over, ender en opp med utrolig mye vann..
På et 25 litersbrygg jeg holder på med er tallene avrundet etter husk:
20 liter meskevann
13 liter for å øke tempen
22 liter skyllevann
Da ender man opp med mye vann.... det jeg tror du kan gjøre er å endre teksten i det "step'et" der en varmer vann til mash out.

Temmelig klønete formulert... håper du skjønner hva jeg mener.
 
Hei Øyvind, har en tilbakemelding på teksten din. Når su akl drive mash out dvs gå fra 65 grader til 78 grader så får jeg opp en tekst som sier jeg skal tilsette ca 13 liter vann for å nå temperaturen (nå øker jeg tempen på en annen måte enn å tilsette vann), så skal det skylles med en gitt mengde vann, men om man faktisk følger dette i skrittet over, ender en opp med utrolig mye vann..
På et 25 litersbrygg jeg holder på med er tallene avrundet etter husk:
20 liter meskevann
13 liter for å øke tempen
22 liter skyllevann
Da ender man opp med mye vann.... det jeg tror du kan gjøre er å endre teksten i det "step'et" der en varmer vann til mash out.

Temmelig klønete formulert... håper du skjønner hva jeg mener.

Hei. Dette hørtes veldig mye ut ja. Kan du sende meg oppskriften dette gjelder, så skal jeg finne ut hvorfor dette er regnet ut sånn.
 
BS gir meg IBU på 31, BD gir meg 35. Hvordan regner BD humleutnyttelse forbi 0 min, under kjøling?

Hei. Gi meg en lyd om hvilken oppskrift dette gjelder, så skal jeg prøve å forklare forskjellen.

Det korte svaret på humleutnyttelse etter 0 min, er at det ikke er ferdigutviklet ordentlig enda, og har noe forbedringspotensiale. BS har de samme manglene her.

Det som ikke gir noe mening er jo det at en Boil 0min humle gir IBU 0, og Whirlpool 20min gir en økning av IBU. Så ingen humler som står som boil gir mer IBU av at man kjører en Whirlpool etter, men det burde det jo, og denne burde være større til kortere humlen har kokt før kokingen er ferdig.
 
Hei. Gi meg en lyd om hvilken oppskrift dette gjelder, så skal jeg prøve å forklare forskjellen.

Det korte svaret på humleutnyttelse etter 0 min, er at det ikke er ferdigutviklet ordentlig enda, og har noe forbedringspotensiale. BS har de samme manglene her.

Det som ikke gir noe mening er jo det at en Boil 0min humle gir IBU 0, og Whirlpool 20min gir en økning av IBU. Så ingen humler som står som boil gir mer IBU av at man kjører en Whirlpool etter, men det burde det jo, og denne burde være større til kortere humlen har kokt før kokingen er ferdig.

I BS så er det iallefall en option som gjør at humle i kok gir ibu under nedkjøling. Jeg testet uten denne optionen og men det ble forskjellig. Klarte ikke helt å se hva jeg hadde oversett med en gang. Ekuanot v2 heter oppskriften
 
Tilbake
Topp