ØyvindBråthen
Norbrygg-medlem
Dette spørsmålet har jo vært oppe før. Men får man importert beer.xml filer fra Beersmith nå? Var det ikke noe krøll med hvordan BS formaterte filene eller noe?
Jepp, det går absolutt ann, men som sagt så er det et par ting i eksporten til BeerSmith som jeg ikke kan gjøre så mye med.
De to jeg husker i farta er at fargen som skrives ut i <COLOR> felter skal etter speccen være SRM (tror jeg), men i Beersmith så skriver den ut hva enn du har valgt å se i innstillingene. Altså har du valgt SRM i programmet så kommer det riktig, men har du valgt EBC så kommer det da feil verdi i filen, som jo er litt uheldig.
Det andre gjelder f.eks. ting som Whirlfloc hvor man har satt antallet til 0.5 stykk i Beersmith, så kommer dette ut i filen med <AMOUNT>0.50000</AMOUNT> uten at det er angitt noen enhet som da vil si gram. Forrige gang jeg prøvde selv, hvis du velger 0.5 stykk Whirlfloc i Beersmith, eksporterer oppskriften, og deretter importerer den igjen så står det 500g i den oppskriften du får når du importerer.
Ellers tror jeg at det stort sett skal fungerer greit. Formatet er ikke spesielt bra definert og tenkt gjennom, så det har veldig mye begrensninger.