Brygging av NM-vinner-øl hos Haandbryggeriet

Vladimir

Norbrygg-medlem
Bare gøy med diskusjon. :)

Det er jo et interessant spørsmål - og etter hvert et definisjonsspørsmål. Hvis vi hadde brukt syremalt istedenfor, altså malt sprayet med melkesyre - hva er egentlig forskjellen? Og hvis vi hadde hentet grunnvann istedenfor å tilsette mineraler? Resultatet blir jo det samme.

Så er jo disse ingredienslistene ofte konsentrert rundt mulige allergener, derav rekkefølgen og uthevet skrift.

Hva som er påkrevet vet jeg ikke. Men skal man spikke fliser, kan det nok spikkes i mange retninger!
Jeg ser at innlegget mitt ble sletta av admin - så jeg skal nok opprette en egen tråd på det, slik at vi slipper å diskutere sånne ting her:).
Men bare for å gjøre det klart - jeg mente det ikke som kritikk - jeg var rett og slett nysgjerrig på hva som var påkrevd:)

PetterL

Norbrygg-medlem
Gratulerer med jomfrubrygget i storskala vel gjennomført og dokumentert sånn ar vi andre også fikk være litt med :)

Hold oss oppdatert i tråden her når første smaksprøve er tatt og minn oss på å bestille - gleder meg :)

Jørgen O

Fylkesleder
Oppdatering: Ølet gjæret fra 12,4 til 2,2 °P, eller 1.050-1.009 - spot on. Det gir en ABV på ca. 5,4.

Bryggeren sa ølet smakte lovende ved overføring til lagering, med en god bitterhet mot en solid malt back bone.

Jeg gleder meg til å smake når jeg forhåpentligvis får være til stede når det skal tappes en gang i april.

Fredag 7. mai kl. 08.00 er tidspunktet for planlagt lansering i bestillingsutvalget.

YngveKL

Norbrygg-medlem
Oppdatering: Ølet gjæret fra 12,4 til 2,2 °P, eller 1.050-1.009 - spot on. Det gir en ABV på ca. 5,4.

Bryggeren sa ølet smakte lovende ved overføring til lagering, med en god bitterhet mot en solid malt back bone.

Jeg gleder meg til å smake når jeg forhåpentligvis får være til stede når det skal tappes en gang i april.

Fredag 7. mai kl. 08.00 er tidspunktet for planlagt lansering i bestillingsutvalget.
Screenshot_20210415-220112.jpg
Lagt inn i kalenderen for leeenge siden :D :beercheers:

Topp