Godt forslag, men praktisk umulig.Har du et ledig fat ville jeg ha vurdert å overføre til det og la den gjære ut der
Godt forslag, men praktisk umulig.Har du et ledig fat ville jeg ha vurdert å overføre til det og la den gjære ut der
Dropp coldcrash. Tilfører luft i headspace som reduserer kvaliteten på ølet. Klart blir det uansett etter ølet er kondisjonert.
The Impact of Cold Crashing on Various Beer Characteristics | exBEERiment Results!
Dropp coldcrash. Tilfører luft i headspace som reduserer kvaliteten på ølet. Klart blir det uansett etter ølet er kondisjonert.
The Impact of Cold Crashing on Various Beer Characteristics | exBEERiment Results!
Dropp coldcrash. Tilfører luft i headspace som reduserer kvaliteten på ølet.
Da går det bra ja! Dette med cc har nok dessverre forringet /ødelagt mang en batch med hjemmebrygga øl.Ikke hvis du for eksempel bruker et FermZilla-gjæringskar med trykk.
For på et fat er ølet under trykk og det suger ikke inn luft, med oksygen som skader ølet ditt.Så du mener altså jeg kan cold crashe på fat nå istedenfor på gjæringsdunk? Hvorfor spiller det en rolle hvor jeg cold crasher? Noen her mener jo også det ikke er bra med cold crash.
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Det er vel ikke så mange som mener cold crash ikke er bra hvis man klarer å holde oksygen unna. Det er der trikset ligger.Noen her mener jo også det ikke er bra med cold crash.
Sukk Alt skal være på feis bukk....
Bare sånn i evigheter etterpå.... Jo...Det er vel ikke mulig å lagre slike dokumenter på dette forumet? Facebook er også enklere når deg gjelder å poste bilder osv.
Det er helt greit . Men det er gammel versjon. Den nyeste ligger her: Brygg en prisvinnende pils - Bryggselv BloggBare sånn i evigheter etterpå.... Jo...
@Holmentoppen får si om dette ikke er greit, men sjekk vedlegget.