Jeg har bare isolert med liggeunderlag fra europris som jeg har skåret til slik at det passer rundt kjelen. Liggeunderlaget er festet med reimer, slik at jeg kan ta av underlaget og vaske i maskin hvis jeg søler vørter. Jeg er litt usikker på hvor mye ekstra effekt jeg henter her, men legger merke til at underlaget ikke er varmt igjennom ved kok, mens kjelen under er varm. Det blir likevel ikke mer en svak kok uten lokk. Jeg har isolert etter pumpa for å hindre varmetap under sirkulering. En stor svakhet med Brewster-oppsettet er plasseringen av termometer, som jeg tror sitter i bunnen. Da meskingen foregår høyere opp, kan det fort være avgjørende avvik mellom oppgitt temperatur i displayet og faktisk temperatur i malten. Jeg har et termometer (a la steketermometer) stukket midt i malten under mesk, og tar utgangspunkt i dette. Temperaturen mellom topp og bunn pleier etter min erfaring å samsvare først ca 20 min ut i meskingen. Jeg mesker nesten aldri i flere trinn, men når jeg gjør det, hender det jeg fremskynder temperaturøkningen i trinnene med litt varmt vann (75-80 grader). Med såpass svakt varmeelement kan man risikere at all stivelsen er mesket før øverste temperaturtrinn, da det går en del tid mens man varmer opp mellom trinnene.