Bryggjebutikk i Bergen

Krille skrev:
Dette var spennende nyheter. Var selv innom butikken din og fikk med meg 10kg malt++, veldig kjent med en butikk i "nabolaget". Dessuten var det en hyggelig opplevelse.

Synes dere har et bra utvalg på malt og gjærbiten (flytende). Når det gjelder ønsker, så kunne eg tenkt meg Saflager W-34/70 tørrgjær.

Forventer Salager W-34/70 inn i løpet av veka/neste veke.  :)
 
Misunnelig på dere i Bergen. Ingen i Stavanger som føler kallet til å lage en lignende butikk her i Oljebyen?
 
Svært fornøyd med dette tilbudet. Og i dag fikk vi i tillegg utdelt bestillte corny fat!!  :skitbra:
 
Odland skrev:
Misunnelig på dere i Bergen. Ingen i Stavanger som føler kallet til å lage en lignende butikk her i Oljebyen?

Frister.. Er mye folk som brygger her, er jo dømt til å gå rundt..
 
Odland skrev:
Misunnelig på dere i Bergen. Ingen i Stavanger som føler kallet til å lage en lignende butikk her i Oljebyen?

Ja, det er berre å kjøyre på!  :ilike:

Det ein treng før ein starte opp:
Litt startkapital, eit billeg lokale, ein middels stor by(samt ein god porsjon bryggere), ein god porsjon idealisme og ein jobb (ein tjene ikkje penger på dette med det første), ein fleksibel jobb  (varelevering skjer på dagtid), ein meget fleksibel jobb(varene kjem ikkje alltid den dagen du vert lova)  :cheeky: , eit par brødre som kan steppe inn når det trengs (kan byttast ut med andre relasjonar) og ei søster som kan sitte barnevakt. I tillegg er det fint med ein stor øl-kjellar, for ein får diverre ikkje brygga mykje mellom jobb,butikk og bleieskift. 

Til gjengjeld får ein jo snakka seg tørst på øl både i tide og utide, og ein treff ein haug kunnskapsrike og ølglade folk. Noko som for meg har vegd opp for svevnlause netter fordi eg snart er tom for wlp007 og Maris Otter, eller fordi eg ikkje får tak i Amarillo.... 

Dette er vertfall min erfaring med oppstart her i Bergen.  ;D Håper ingen vart skremd den grunn. Det er berre å ta kontakt dersom nokon ønsker tips og råd i forbindelse med einoppstart av butikk.
 
AlfHansen skrev:
Odland skrev:
Misunnelig på dere i Bergen. Ingen i Stavanger som føler kallet til å lage en lignende butikk her i Oljebyen?

Frister.. Er mye folk som brygger her, er jo dømt til å gå rundt..

Det er stive husleier her i oljebyen. Utgifter til regnskap er også høyere enn det folk flest er klar over. Jeg er ikke helt sikker på om det er "dømt" til å lykkes. Man kan starte opp på dugnad, men før eller siden må dem som er i sving kunne ta ut noe lønn skal man orke å holde på i lengden.

Det hadde vært tøft om noen gjorde det her. Jeg ville ihvertfall hatt store betenkligheter med å sette igang.
 
Birger Storaas skrev:
Til gjengjeld får ein jo snakka seg tørst på øl både i tide og utide, og ein treff ein haug kunnskapsrike og ølglade folk. Noko som for meg har vegd opp for svevnlause netter fordi eg snart er tom for wlp007 og Maris Otter, eller fordi eg ikkje får tak i Amarillo.... 

Du kan jo prøve Athanum istedenfor Amarillo. Den sies å ha lignende aroma. Og det er jo alltid gøy å teste ut nye, spennende humlesorter.
 
Kjetil S skrev:
Birger Storaas skrev:
Til gjengjeld får ein jo snakka seg tørst på øl både i tide og utide, og ein treff ein haug kunnskapsrike og ølglade folk. Noko som for meg har vegd opp for svevnlause netter fordi eg snart er tom for wlp007 og Maris Otter, eller fordi eg ikkje får tak i Amarillo.... 

Du kan jo prøve Athanum istedenfor Amarillo. Den sies å ha lignende aroma. Og det er jo alltid gøy å teste ut nye, spennende humlesorter.

Hepp, takk for tipset. I nytt lokale håper eg å få såpass tumleplass/humleplass at eg kan ta inn fleire variasjonar, inkludert nye og mindre vanlege sorter.
 
Da er jo dette i gangbar avstand fra der hvor jeg jobber, selv med en 25kg sekk på skulderen.....men når jeg er på jobb har dere jo dessverre ikke åpent.
 
Så bra! Dette er I gangavstand fra min jobb også :)

Gleder meg til å se det nye lokalet. Skal du ha offisiell åpning? ;-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Offisiell åpning må til.  Hvit duk, levende lys, og noen rolige brune med skumtopp!  :skaal2: :samenvol: :godtoel: :skaal: :beersmiley:
 
Trygve skrev:
Offisiell åpning må til.  Hvit duk, levende lys, og noen rolige brune med skumtopp!  :skaal2: :samenvol: :godtoel: :skaal: :beersmiley:

Tiltredes. Kanskje ein slags Beernissage?
 
Trygve skrev:
Offisiell åpning må til.  Hvit duk, levende lys, og noen rolige brune med skumtopp!  :skaal2: :samenvol: :godtoel: :skaal: :beersmiley:

:skaal2: :skaal2: :yes: :skitbra: :yes: :skitbra:
 
Tilbake
Topp