Bygge nytt meskekar.

Skal bygge ny meskeboks. Tenker å isolere to stk 57L bokser (boks i boks) fra CO da jeg er litt lei 20L min, blir mye skylling og lite plass i den til å lage skikkelige IPA, klarer å presse nedi 7kg, men da er begeret fullt og vel så det.
Har en manifold som jeg laga til den på 20L som jeg tenker jeg bare setter i den litt større. Den er jo naturligvis for liten om en skulle skylles kontinuerlig, men jeg skal bare partiskylle, eller om jeg blir enda latere, ingen skylling i det heletatt. Siden det går fint å bruke bazooka på partiskylling regner jeg med dette her også går minst like bra.

Her er boksen sett ovenifra.

Vedlegg

• mesketyijn.jpg
    mesketyijn.jpg
    22,7 KB · Sett: 677
Ikke dum idè det, har du testa hvordan den holder temperaturen?
Hvorfor tenker du det vil holde til partiskylling, men ikke kontinuerlig?

Lurer litt på det, og om jeg er i ferd med å gå i en felle selv siden jeg nettopp er i gang med å bygge meskeboks selv.

Ved partiskylling er ikke avtapningspatenten så viktig som den er for kontinuerlig skylling. Manifolden fra den forrige boksen er feil dimensjonert i forhold til den nye boksen. Brygger imorra så det blir temperatursjekk da. Å prøve med bare vann blir ikke riktig siden malten i seg selv holder bedre på varmen Enn Vann gjør.

Skal ikke påstå noe om det, men her er i allefall en litt grundigere innføring. Den slynga du har egner seg nok kun til partiskylling evt. ingen skylling. http://www.howtobrew.com/appendices/appendixD-1.html

Tilbake
Topp