Det er ikke bare lett å få tak i Amarillo her til lands om dagen heller. Hvertfall ikke pellets.Kjetil S skrev:Simcoe/Amarillo til smak/aroma berømt, så jeg for min del ville vel til dels byttet om på Simcoe og Chinook.
Her er det Nelson å få tak iFrodeSy skrev:Jaggu flaks at eg har litt liggande på lager då til ein frisk pale ale på nyåret. Hadde dog håpt å få tak i litt Nelson Sauvin til denne, men det ser vanskeleg ut.
FrodeSy skrev:Jaggu flaks at eg har litt liggande på lager då til ein frisk pale ale på nyåret. Hadde dog håpt å få tak i litt Nelson Sauvin til denne, men det ser vanskeleg ut.
Per Arne skrev:FrodeSy skrev:Jaggu flaks at eg har litt liggande på lager då til ein frisk pale ale på nyåret. Hadde dog håpt å få tak i litt Nelson Sauvin til denne, men det ser vanskeleg ut.
Dersom det ikke er veldig store mengder med Nelson du skal ha, kan vi sikkert ordne det. Har 300- 400 gram i fryseren. ;D
Men du får ikke alt Frode.
Det var mye caramalt. Jeg ville ha brukt ca halvparten av dette. Dette er et humledrevet øl. Hvis du bare må bruke så mye caramalt ville jeg ha mesket mellom 63 og 65 grader. Enig i at du får mer aroma på 0 minutter enn på 5 minutter. Ikke vær redd for å bruke tørrhumle. Jeg bruker mellom 70 og 100 gram når jeg tørrhumler 23-24 liter.
mvh
Bårdd
Jeg ville også kuttet ned caramalt til halvparten. Chinook blir ikke dominerende (men vil gi kraftig bittersmak), og du må gjerne bruke litt ved 0 minutter eller som tørrhumle i tillegg. Kombinasjonen av humle er helt fin, og du kan godt bruke mer.