Cider av epler fra hagen

Heisann.

Etter å ha lest mengder av oppskrifter så er jeg blitt usikker på fremgangsmåten vi skal bruke for å få den perfekte cideren. Det blir brukt epler fra egen hage. Vi tenkte å gjære på riktig måte med Mangrove Jack’s M02, og kjøre det over på nye gjæringsdunker med 50gr sukker pr. liter tenkte vi(tar gjerne imot forslag?). Etter det tenkte vi å bruke Cornelius fat og carbonere med CO2. Lagringstid etter gjæring og lagring på fat er jeg ikke helt sikker på, er det noen som har tips til oss?
 
har akkurat nå en cider til gjæring, vi gjorde det veldig enkelt, brukte slow juicer og juicet opp 6 liter med epler. så brukte jeg vin gjær er ikke sikker på hva den heter men siden dette er også er min første cider så brukte jeg vin gjær fra europris med gjærnæring. jeg valgte å ikke koke opp satsen før gjære ble lagt til da jeg satser også på at vill gjære vil gjøre sitt. jeg brukte ca250gr med sukker i tillegg da det er en del naturlig sukker i eplene fra før. har ikke fått målt OG da måleren min ble kunst her om dagen.
 
Tilbake
Topp