CO2 fra candirect

Kanskje like greit å bruke sodastreamflasker og en påfyllingslange slik at du kan fylle fra 6kg flaska di? De er vel billige, tilgjengelige og på ca. en halv kilo?
 
Bjarte H skrev:
Kanskje like greit å bruke sodastreamflasker og en påfyllingslange slik at du kan fylle fra 6kg flaska di? De er vel billige, tilgjengelige og på ca. en halv kilo?
Joda, det er et fullgodt alternativ til paintballtanker med sine 425 gram til rundt 200kr. Så på dette før eg bestemte meg. Men en paintballtank er no ikke så veldig dyr heller, kjøpte en ny for 289 kr i Bergen på ED Paintball. Den er laget for 560gram co2. Og så kan man kjøpe den billigste regulatoren man finner i USA, om man først skal handle inn litt der. Adapteren kostet ikke så mye, 17$ med gratis frakt til Norge (ebay). Fyllestasjonen er i mine øyne ganske billig, den fra Sandefjord paintball (374kr).

Trapetz-adapter fra Humle.se er noe stiv i prisen (495 sek), evt kjøpe kombinert adapter og regulator for 1190sek. Og hvis eg husker riktig, så er ikke Humle.se så prisvennlig på frakt av små volum. Prisen til fyllestasjon av sodastream har eg ikke undersøkt nøye nok, men det har vært postet tidligere på forumet en til 53 Euro (413kr) som sendes fra Danmark. Da kommer fortolling i tillegg.

Konklusjonen er vel at paintball-versjonen ikke kommer så dårlig ut prismessig.

Søkte litt på forumet, og så at det allerede er en tråd om dette. Kan evt poste der når nytt utstyr er i hus  :iconrolleyes:
 
Litt banalt, men jeg sitter igjen med 3 cornelius-kegs i tillegg til regulator og 2kg full co2 (med "norske" gjenger for evt. påfylling), 2 quick ball lock co2 + tilførselsslange, tappehane i plast i tillegg til "øsekar", 2 liters litermål og 10 "meskeposer" (som lukter fjøs). Jeg fikk også en 100gr sjokolade som påstår den er belgisk :) Det skal sies at de glemte hevert som jeg ga beskjed om etter at avtalen om transport ble håndtert. Levert på døren til ca. kr. 3500, det samme som "startsett" koster i Norge, UTEN frakt.

Man får 4 19-liters fat levert "på døren" for ca. kr. 450,- pr stk. inkl mva, alle utgifter inkl. kontrollavgift osv, ingen butikker i Norge er i nærheten i forhold til pris.

Ingen tvil om at det lønner seg å bestille fra utlandet, selv DME/spray malt fra USA er billigere enn å kjøpe det i Norge. Det tar bare litt lengre tid (rundt 10 dager).

Et lite tips er å bestille noen kg med DME/spraymalt - til startere osv, så blir det mindre "luft" i pakkene, uten at fraktprisen går opp. Billige startere i årevis framover :D
 
Etter å ha kjøpt brukte fat fra både candirect og vinogbar er mitt inntrykk at fatene fra tyskland holder en annen standard. Som tidligere nevnt er de tyske syrevasket, alle pakninger er nye og ventilene på mine var også nye. De fra vinogbar virker generelt sett litt mer slitne, og pakningene er ikke nye og fatene er rene, men trolig ikke syrevasket.
 
Hei

Har lagt inn en bestilling fra candirect på co utstyr, mine tyskkunskaper er ikke eksisterende ( kun engelske filmer...)
Er det så at man får en faktura i posten, eller får man betalingsinfo på mail.
Har fått en bekreftelsesmail, men ser ikke noe direkte der som likner på kontonummer.
Noen som kan hjelpe meg her?

???

Frank
 
Candirect har en engelsk side og som du kan bestille fra og betaling skjer vha kort. De er mulig at du nå må betale via pengeoverføring. All info kan du få hvis du sender en mail til Stephan.
 
Så den engelske siden, men der så ble frakten veldig høy, hentet varenummer derfra og søkte opp på den tyske siden. Hvilken mail adresse treffer jeg stefan på?
 
Mulig jeg var litt for trett når jeg bestilte dette ja...
Men på http://www.candirect.co.uk/ får jeg oppgitt: "Weight from 10.01 Kilo: EUR 85.00"
Prisen fra den tyske lenken oppgir: "bis 10 kg: 14,90 EUR + Mwst. (= 17,73 EUR)" for sveits.

Noen som har sikker viten om dette?
 
TomIF skrev:
Dette er vel samme firma, 45 euro opp til 40 kg og de tar paypal. Venter på 4 fat as we speak..
Jeg har ikke regnet nøyktig på det, men tror nok fat fra danmark blir rimeligere... 1310 dkk for 4 fat ink frakt. Pluss toll blir ca 18-1900 nkr med gebyr.
 
magne1972 skrev:
Jeg har ikke regnet nøyktig på det, men tror nok fat fra Danmark blir rimeligere... 1310 dkk for 4 fat ink frakt. Pluss toll blir ca 18-1900 nkr med gebyr.

I alle fall hvis du regner med de vanlige 2-4 sedvanlige "har-du-enda-ikke-sendt-tingene-mine"-telefonene til Stephan i Tyskland.
 
Da har jeg hørt fra Stefan, ser ut til at jeg gjør en bankoverføring.
Så får jeg heller ta de telefonene som trengs.
Godt nytt år så lenge :)
 
FrankW skrev:
Da har jeg hørt fra Stefan, ser ut til at jeg gjør en bankoverføring.
Så får jeg heller ta de telefonene som trengs.
Godt nytt år så lenge :)
Har ved hver eneste bestilling kopiert ordren og istedet sendt den til post(a)candirect.de og bedt om totalsum, betalt med paypal.
Billigere enn utenlandsbetaling.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Selv om det er samme selskap så ble handlekurven før frakt "Subtotal: 175,57 EUR" med candirect.de ble det 150,11 euro med samme varene. Med frakt 190,11 euro. Følger opp Vistads tips og sender mail for paypal betaling-
 
Bare vær obs på om tysk moms er fratrukket, det er det ikke hvis du ikke har logget inn. Prisene for meg var like. Fikk fatene igår, meget fine!
 
Hei

Siste oppdatering fra meg, fikk varene rimelig kjapt. Tolla kom på 600,- så hele pakken kom på 2052,- for to picknik slanger, to co2 slanger med koblinger. En 2 kg co2 tank, manometer med to uttak.
Samme utstyr fra vinogbar ville kommet seg på ca 3000,-

En fin bonus var at det fulgte med fult av toblerone i pakken.
Er meget fornøyd med kundeservice og at jeg fikk pakken uten noe mas :)
 
Fikk startsett med tre ekstra fat i går, og en pakke cookies  ;D
fatene ser kjempebra ut, og prisen og..
sendte mail og betalte via paypal.. enkelt og greit
 
Tilbake
Topp