Co2-Patron fra sykkelbutikk?

Har slangekobling for feste av slik sykkelpumpe-kobling m co2-patron på ølfatkoblingen min, og jeg har brukt 1stk Co02-patron til nå for å presse ut øl som er naturlig karbonert på fatet... MEN, så blei jeg bemerket om Co2-en på patronen virkelig er rein og skikkelig Co2! :jaha:? Det står Co2 på pakken. Da lurer jeg på om det kan være noe anderledes med disse patronene vs de som selges på exmpl petit agentur? Om så¨, er det bad eller så mye som dårlig/skadelig med slik sykkelpumpe-Co2?? Har ikke akkurat merket noe da.. har tatt noen glass, men ikke mange, siden ølet skummer så mye med romtemp (kjøleskap skal på plass med korte tiden).e
 
CO2 er nå CO2 enten du får det i patron, flaske eller i atmosfæren. Den CO2 'alle' bryggere bruker er beregnet på brannslukking! Kjør ivei! Have a homebrew! Be happy!
 
Når jeg var of forhørte meg med leverandør av Co2, så sier dama bak disken at "ja du skal ha denne typen Co2" når hun såg over gasstyper.. så dermed tolket jeg det slik at det er forskjellige typer Co2...??
 
Enkelte (iallefall 12 grams CO2-patroner) inneholder olje. Disse er ofte beregnet på luftpistoler og lignende. De pleier heller ikke være merket med akkurat dette, så det er ikke lett å vite forskjell på de. Tror nok det er en fordel å kjøpe fra en leverandør der du vet dette ikke er tilfellet.
 
Tilbake
Topp