Coconut Porter

Skal ikke gå god for noe annet enn den ekte death by coconut. Har ikke brygget selv, men får du sporet opp en genuin oppskrift så kom gjerne tilbake til tråden med den. Ellers lykke til.
 
Noen som har brygget den death by coconut oppskriften :)? Jeg er veldig glad i mørkt øl, og vil gjerne prøve å lage en slik!
 
De jeg har smakt som jeg kommer på i farta, AleSmith Speedway Stout Hawaiian, Westbrook 4th Anniversary Chocolate Coconut Almond Imperial Stout
knal gode, men de er vel ikke så lette å få tak i
ellers er det vel bare diverse på NM
og ja, parret en gang Bounty med en NØ Porter
 
men er det ingen som har noen synspunkter på enzymaktiviteten?
Konteksten for dette spørsmålet framstår ikke klokkeklar for meg, men dersom du lurer på om spytt inneholder enzymet amylase som spalter stivelse (amylose) så er det tilfelle, så en Bounty i munnen mikset med porter starter vel en slags meskeprosess hvor eventuell stivelse blir omdannet til sukker nede i den menneskelige mesketanken.
Hvorvidt det i etterkant foregår noe villgjæring vil vel aktivitet i gjærlåsen kunne indikere, anbefaler ikke å sniffe akkurat denne gjærlåsen. Har du behov for blowoff tube er det noe som har gått skikkelig galt;)
 
men spørsmålet er vel om jeg trenger det
det er vel bare havren som trenger å konverteres?
munich malten konverterer vel seg selv
 
men spørsmålet er vel om jeg trenger det
det er vel bare havren som trenger å konverteres?
munich malten konverterer vel seg selv
Ja, det kan hende du er i grenseland med German Pale som skal konvertere samme mengde flaket havre, bør vel ha en diastatic power på minimum 80 lintner den basemalten, og den pleier å ligge akkurat rundt dette tallet.
For å ha litt mere å gå på kan du bytte ut med pilsner som du nevnte, men uansett så går det vel ikke veldig galt med pale heller, dette er jo veldig små mengder i forhold til totalen i oppskriften.
 
Tilbake
Topp