Hva med utendørs?Go kveld.Veit ein bør ner te 1-4 grader når ein coldchrasher.
Men kjelleren min helder ca 8 grader. Vil det ha effekt og "coldchrashe" i 8 grader?
Kan bruke fryseboks. Men hadde vært beleilig å bare satt den ut i kjelleren.
Kommer vel litt ann på hva som er din hensikt med å kald kræsje.Go kveld.Veit ein bør ner te 1-4 grader når ein coldchrasher.
Men kjelleren min helder ca 8 grader. Vil det ha effekt og "coldchrashe" i 8 grader?
Kan bruke fryseboks. Men hadde vært beleilig å bare satt den ut i kjelleren.
Jeg kald kræsjer av 2 grunner, når jeg gjør det. Den ene er for å få gjær, humle og andre partikler til å bunnfelle før jeg fater, det andre er for å bruke gelatin.Er ein Bonsak amber ale.
Står ein kan coldcrashe. Gjorde ikkje da sist. Funka bra.
Hva gjærer du i? Og hvordan unngår du oksygen ingress?Takker.
Blir nok gjort uten denne gang.
Var så fornøyd med den sist. Synd viss eg kødda da te. Tenke oksidering.
Har ei vanlig plast gjeringskar med gjærlås. Fylt med Starsan.Hva gjærer du i? Og hvordan unngår du oksygen ingress?
Eit par dager i 8 grader. Så stikke om i nytt kar. Så flaske? Eller Stikker om først trur du?Går nok fint å cold crashe på 8 grader. Beregn bare litt bedre tid før partiklene synker.
Da ville jeg droppa cold crash. Du får masse oksygen oppi.Har ei vanlig plast gjeringskar med gjærlås. Fylt med Starsan.
Takker. Var det eg har vært redd for. Då gjør eg som eg har gjort tidligere.Da ville jeg droppa cold crash. Du får masse oksygen oppi.
Neste gang kan du samle opp litt co2 fra gjæringa og bruke det ved cold crash. Da går det fint.Takker. Var det eg har vært redd for. Då gjør eg som eg har gjort tidligere.
Jeg gjør det aldri. Funker bra.Er ein Bonsak amber ale.
Står ein kan coldcrashe. Gjorde ikkje da sist. Funka bra.