Coleman Extreme hos XXL

Hva slags plastmateriale er det typisk i slike kjølebokser?, Regner med man bør være oppmerksom på det?
Ser at plast gjerne er PVC, PE, PP etc, men hva er kurrant?, PP?

Fant en kjøleboks på nett, men eneste som sto om materiale der var ABS??
Tenkte å ta en runde på loppis i helga, så jeg må finne ut litt hva som er safe og ikke...
 
Jeg vil anta at de fleste kjølebokser er greie, de er jo laget til å oppbevare mat i. PP-plast er hvertfall næringsmiddelgodkjent.
 
PP og PE er generelt brukbare, også til varm væske. PVC derimot skal man styre unna (blir myk ved varme og gir fra seg skadelige stoffer, kalt ftalater eller mykgjørere). PVC er i utgangspunkt myk til å begynne med, altså hard plast ender ofte opp med å vare PP eller (HD)PE.
 
Flott, Kopperet er innkjøpt nå (veiva som en tulling med et 2meters rør på bussen), så må jeg bare snuble over en perfekt boks, og moddinga kan begynne..
 
Krysser fingra for det, alt passer sammen, men venter med rørkapping til jeg finner en boks.

Kjøpte T-ledd for å koble på ekstra vannuttak der vaskemaskina står, hærregud for en jungel der ute når det gjelder rør, gjenger ogsåvidere, er bare flaks om DE delene passer..
 
tobiasjk skrev:
Jeg har en 34-liters Igloo-boks (kjøpt fra seasea), og den taper i underkant av 1 grad på 90 minutters mesk i følge mine notater. Helt super boks, altså! :yes:

Hvordan ble fraktkostnadene fra SeaSea?
 
Trygve skrev:
Viktste skrev:
I forbifarten så jeg at XXL (i Stavanger i allefall) selger coleman Extreme kjølebokser til 1200,- Jeg kikka ikke så nøye på de, men de så ut til å være på ca. 50 liter eller deromkring.

Bare i tillefelle noen er på utkikk etter meskekar...

De er på 52 Quart eller 49 liter.  www.cabelas.com selger disse til 43 dollar ( 250 kroner) + 40 i frakt + 25 % moms + gebyr = ca 700.  1200 er BLODPRIS.  De hadde de nylig på salg til langt under 200, men da sendte de kun innenlands.

De er forresten nå på salg hos XXL i Bergen til 999.  Fremdeles for dyrt synes jeg.....

Tja, jeg besilte fra REI, 36qt boks, kosta $44.95 for boksen, $21 for frakt, og tilleg på $20 for oversized item.
Etter at de hadde tenkt seg litt om fikk jeg beskjed om at total frakt ble $59 istedet.

Totalt ble det trukket NOK 625 fra konto, og toll/mva ga et tillegg på 262 kr, så totalt 887 kr for en 36qt boks.
så, en 52qt boks til 999 er nok ikke så ille når man bare husker at frakt og toll vil dra sitt :)
 
Arrrg  prøvde å bestille en 70qt Coleman boks hos Cabelas i går og fikk i dag beskjed om at de ikke sendte til min adresse. Tenkte på Jetcarrier men da kommer frakta på over 700 kroner pluss mva osv.

Noen hete tips hvor man skal få tak i da? Noen i Skandinavia som er frhandler kanskje??
 
Nøkleby skrev:
Arrrg  prøvde å bestille en 70qt Coleman boks hos Cabelas i går og fikk i dag beskjed om at de ikke sendte til min adresse. Tenkte på Jetcarrier men da kommer frakta på over 700 kroner pluss mva osv.

Noen hete tips hvor man skal få tak i da? Noen i Skandinavia som er frhandler kanskje??

Jeg bestilte som du ser ovenfor fra disse: http://www.rei.com/ sjekk hva de skal ha for frakta der?, blir vel noe tilsvarende min kanskje?
 
Iglooen er jo fin den men mangler noe av det jeg synes er en av fordelene som er at dreneringsuttaket er en tanke lavere enn resten av bunnen på boksen. På den måten blir mesken helt drenert og ikke noe dødvolum liggende igjen. Mener jeg å tro da.

Er i dialog med Cabelas så får jeg bare vente å se hva de svarer.
 
Er ikke helt sikker på hva du mener med dødvolumet som blir liggende igjen.  :jaha: Selve kobber manifoilen ligger med "rillene" ned mot bunnen av boksen. Over maltsenga skal det alltid stå vann, slik at senga ikke går tørr under utmesking. Utmesking avlsuttes når ønsket volum er nådd i kokekaret.
 
Har gjort bath sparge med utstyret jeg har nå så planen var å ggjøre det  fortsatt. Ved å bruke en slikk flettet strømpe av rustfritt stål eller kopper er alt enkelt og greit. Hvis tappehullet ligger lavere enn selve bunnen så føler jeg at man får med alt i meskenm Mulig jeg tar feil her da jeg ikke er kjempeerfaren i dette faget.  Opplys meg gjerne.
Uansett fikk jeg nettopp beskjed om at det var pga at varen var såpass stor og de var redd for at det ikke var helt ved ankomst at de ikke sendte varen. (er vel speditøren som ikke vil)  Alternativet er å finne en annen butikk som sender overseas.
 
Ja, som også var årsaken til at jeg bestilte min Coleman fra REI.. ble $59 for frakt, men da fikk jeg boksen på ca 4 dager..
 
tobiasjk skrev:
overgangsnippel fra 15 til 12 mm
Hvor får jeg kjøpt slike nippler?
Jeg var å kjøpte en på Bauhaus som sto skulle være fra 15 til 12 mm. Denne går fint å feste rundt stussen som er 12 mm, men ikke på stussen som er 15. Virker som den tykkeste delen av denne ER 15mm, og da passer den altså ikke..  :cheeky:
Dette var den eneste jeg fant på Bauhaus.. så noen som vet om andre som selger disse? som altså passer rundt stuss på 12 og 15 mm..
 
på nettbutikken ja, det står også :"Prisen gjelder så langt beholdningen rekker, dog senest t.o.m 03-01-2011"
Det finnes i butikkene rundtomkring, men er vel et utgående produkt da.

Ellers er det bare å ta med rørstumpene til en rørlegger/vvs butikk, de vet nok råd.
 
Tilbake
Topp