Coopers

Noen som har prøvd Coopers, har sett så mye på Craig`s nå og høra han sier ååååååååå etter han har smakt brygget sitt, så jeg tenkte å bestille og sette en Coopers Black Rock East India Pale Ale.

Bare for å prøvd Coopers ferdig øl da.
 
Første øllet mitt var coopers lager fra startsettet. Gjorde som craig, og tilsatt hummle te. Gjæren på badet, og ble ikke bra før etter 4-6 mnd. Men ble bra etter det. Husk temp.
 
Eg var og litt nyfiken på dei der setta, sånn etter ein tjue tretti heilmaltbrygg.
Lagde først eit Coopers... som eg heiv. Sjølv etter fire månaders lagring.
Så prøvde eg meg på eit Muntons... som eg heiv. Dei siste to flaskene gjekk etter seks månader.

Eg fekk jaffal ikkje dette til! Og eg kjem heller ikkje til å prøve att.
 
Har prøvd Coopers Irish stout med bra resultat og hvete øl står nå til gjæring.
Alldri fulgt oppskriften slavisk med dextrose etc. men brukt malt ekstrakt.
 
Vil være så bombastisk å hevde at hverken Coopers eller Muntons-kitta er i nærheten av å skape spesielt egnede øl. Nå er jeg riktignok _veldig_ kresen, but still...
 
Var fornøyd med Coopers bitter og stout, pluss Muntons winter warmer. To andre jeg har prøvd har ikke vært ok. Apropos, brukte et Coopers bitter som starter for en wee heavy, ingen tilsetninger så ca 3%. Blir morsom å smake :p

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
coopers draught er ganske godt, men ingen høydare.
mulig jeg har gjordt en bommert, men det fikk en lett smak av eple noe som gjør det veldig intresant.
etter personlig smak så anbefaler jeg den..
 
biri skrev:
Coopers draught er ganske godt, men ingen høydare.
mulig jeg har gjordt en bommert, men det fikk en lett smak av eple noe som gjør det veldig intresant.
etter personlig smak så anbefaler jeg den..


Har hørt dette om eple noen ganger ja, tror jeg forsetter med Allgrain jeg.
 
når jeg får bedre plass og mer utstyr skal jeg prøve all grain jeg også.
har 2 andre coopers til gjæring nå. veldig spent på resultatene der.
coopers stout og coopers real ale. real ale er blitt letter modifisert med mørkt malt ekstrakt og nottingham ale yeast.
 
Første brygget mitt var en coopers hveteøl. Smakte igrunn ikke så mye øl i det hele tatt. Litt lite smak, med et hint av cider. Men for all del, drakk opp alt (med god hjelp fra madammen, som ikke liker øl...)
 
Har laget flere gode cooper real ale sett med modifikasjoner. Nr1 var med amber ekstrakt og litt cascade. Nr2 var med lys spraymalt, caramunich og Saaz.

Nr1 var mitt andre øl og er hittil en v de beste. Nr2 er ferdig med ettergjæring men har kun smaken flaske og den var ganske god.

Lagde coopers european lager først, og det var forferdelig(fulgt selvsagt instruksjoner på pakken)
 
smakte på coopers stout'n som jeg flasket for en uke siden, dæven den v ar god. er nok klart det beste øl settet jeg har gjordt hittil.
smakte også på coopers real ale, som ble modifisert med nottingham gjær og mørk malt.  den var god den og, men av en eller annen grunn ble den ikke skiukkelig karbonert. neste test om en uke, sikkert bedre da.
 
Tilbake
Topp