Corneliusfat / tappeustyr. Fraråder å handle dette fra Brygging.no

Hei. Går du med planer om å handle inn corneliusfat og eller tappeutstyr? Da vil jeg på det sterkeste fraråde dere å handle dette fra brygging.no. Utstyret dem selger derfra er billig kina søppel som er (nesten) helt ubrukelig.
Jeg gikk nettopp på en smell og bestilte corneliusfat, manometer, co2, picnic tappeslanger og co2 slanger med ball lock. En ordre på totalt ca. 6000 kroner.
Skuffelsen var stooor da den etterlengtede pakken ankom, for det første var der 2 nye og et brukt fat i pakken (bestilte 3 nye) det brukte fatet var i tillegg lekk, og det var mange mailer og noen telefoner før jeg fikk brygging.no til å sende meg nytt fat. Fatene og ball lockene er som nevnt billig kina dritt, ball lockene sitter velig slapt på, og det lekker ut co2 om du rører borti ball locken, øl lekker også rundt ball locken hvis man rører borti denne, picnic tappeslangene hadde veldig korte slanger, slik at mesteparten av trykket må slippes ut av corneliusfatet før tapping for å ikke bare få skum. Ølslangen på picnic tappeslangene er festet til ball lock og tappekran med krympeslange, skikkelig jalla. Manometeret var også noe kina dritt som er vanskelig å regulere på et fast trykk.
Det eneste som var brukbart i denne ordren til ca. 6000 kroner var co2 flaska på 2kg...

I forbannelsen bestilte jeg nye corneliusfat, manometer, ball locker etc. fra bryggselv.no. Her snakker vi kvalitet produkter på både fatene, ball lockene og manometeret, og det verste av alt, til samme pris!!!

Jeg skriver ikke dette innlegget for å sverte brygging.no, men som advarsel til andre som har lyst å investere i tappeutstyr, og som kanskje har spart lenge for å ta seg råd til dette. Er så utrolig surt å ende opp med kopier og dritt når man har ønsket, ventet og spart til dette i lange tider... Nettbutikker som dette ødelegger mye av gleden med denne ellers så fantastiske hobbyen....
 
Jeg har aldri handlet hos brygging.no, men setter pris på at du deler dine erfaringer
 
Fatene var også fra kina ja, elendig kvalitet. Fatene fra bryggselv er produsert i italia, dem var i børstet stål og hadde en helt annen finnish og kvalitet... Og som nevnt tidligere, til samme pris.
 
Sist redigert:
Har også fått et 6l fat fra brygging som man med en gang så var Kina. Lukten av plastikken var sinnssyk. Sømmen innvendig var lite imponerende. Tror jeg måtte bytte en kobling på det ganske fort.
 
CMB-koblingene er det eneste man kan stole på. Har har fire gasskoblinger fra kina, tre av de har slått lekk. CMB'ene holder tett.
 
Forøvrig er dette et firma som må snakkes til rette eller bare svartelistes, jeg og flere var svert misfornøyd med han som drev før og den nye tar det tydeligvis lengre.
 
høy etterspørsel etter hjemmebrygger utstyr fører til at flere vil være med i konkuransen om pengene uten å tenke på kunden.

Uten at dette er rettet mot brygging.no da jeg aldri har handlet der. (Og med mye negative tilbakemeldinger antakeligvis ikke kommer til å handle der)

Easybrew
 
Har bare disconnects ifra "billig Kina drit" kjøpt på aliexpress for en slikk å ingenting. Alle er isatt litt kegglube, å ingen har hatt noen form for lekasje.
Fatene har jeg kjøpt hos bryggselv til fullpris, de var produsert i italia og de er jeg rimelig godt fornøyd med. Skar meg ganske stygt første gang jeg skulle vaske et av de. Da de hadde veldig kvasse grader innvendig i den ovale åpningen. Så jeg har avgradet og polert med fint pussepapir de fire fatene jeg har. De ble også isatt med litt kegglube og holder fint tett.
De CMB, er ikke det et amerikansk selskap?? Hevdes å være tysk produserte deler montert i texas? Har googlet en stund, men klarer ikke finne hvilken frabrikk i tyskland som har produsert delene men. Vist du føler de er mer tette og er verd flere ganger prisen så vell bekomme :)
 

Vedlegg

  • cm becker.JPG
    cm becker.JPG
    83,9 KB · Sett: 184
Jeg betalte like mye for kina ball lockene som jeg betalte for cmb ball lockene, er det som er så irriterende. Betalte også like mye for kina cornelius som for italia cornelius, er det rart man føler seg svindlet?? Står germany på cmb ball lockene, så går utifra at dem er produsert der. Jeg skal iallefall uten problem skille cmb ball lock fra kina ball lock i blinde....
 
Har bare disconnects ifra "billig Kina drit" kjøpt på aliexpress for en slikk å ingenting. Alle er isatt litt kegglube, å ingen har hatt noen form for lekasje.
Fatene har jeg kjøpt hos bryggselv til fullpris, de var produsert i italia og de er jeg rimelig godt fornøyd med. Skar meg ganske stygt første gang jeg skulle vaske et av de. Da de hadde veldig kvasse grader innvendig i den ovale åpningen. Så jeg har avgradet og polert med fint pussepapir de fire fatene jeg har. De ble også isatt med litt kegglube og holder fint tett.
De CMB, er ikke det et amerikansk selskap?? Hevdes å være tysk produserte deler montert i texas? Har googlet en stund, men klarer ikke finne hvilken frabrikk i tyskland som har produsert delene men. Vist du føler de er mer tette og er verd flere ganger prisen så vell bekomme :)

http://www.cmbschankanlagen.de/en/index.php

"The Europe-wide distribution of our products is done by CMB Schankanlagen GmbH Krefeld, worldwide they are distributed by CMBecker Inc. in DeSoto/Dallas USA."
 
Kjjeetil:

Kan ike stemme det du skriver:

I følge startsiden deres:
  • RASK LEVERING
  • HØY KVALITET
  • NETTBUTIKK SIDEN ÅR 2000
Høy kvalitet står det der. ;-))
 
Har også et par fat fra brygging.no. Kjøper ikke flere der. Har skifta alle koblingene, men lokkene er også dårlige, vanskelig å få tett. Kjøpte også et par brukte der, enda verre!
 
Det må da være mye bedre å selge ordentlige saker slik at kundene ikke bare handler fra dem en gang, skjønner ikke tankegangen til slike butikker, veldig kortsiktig...
Om dem vil selge kina produkter bør dem iallefall prise seg deretter og opplyse kundene om dette, eller gjøre slik som denne butikken som har begge deler. http://www.ibrew.com.au/collections/kegerator

Her er forresten to av svarene fra brygging.no når jeg krevde et nytt fat da det ene fatet var lekk. Rart at dem trykktester og skifter o ringer på nye fat :) (fatet var brukt, men dem påsto at det var nytt) Lekkasjen var i sveisen til "sveisekoblingen ut"

Hei
Vi inspiserer alle fatene og skifter bl.a o-ringer på disse fatene samt trykkktester de. Derfor er de trykksatt når kundene mottar de så vi trenger noe mer informasjon ka som er galt med dette fatet og om det er transportskade

xxxxxxx xxxx
CEO Brygging AS
www.brygging.no

Hei
Dette er ikkje et brukt fat. Det er heilt nytt og aldri brukt. Men viss det lekker er dette bare pakninger som eg kan ettersende og viss det er skjønnhetsfeil på dette kan du få 250 kr i avslag eller du sender det inn og får et nytt fat tilbake

xxxxxxxx xxxx
CEO Brygging AS
www.brygging.no
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp