• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes Kjøpt Corneliusfat

1199 - 25%(dansk moms) = 899kr. 899 + 400kr frakt = 1299kr.
1299kr + 325kr(norsk moms 25%) = 1624kr.

1624kr + 164kr(forenklet fortolling posten) = 1788kr.

1788kr / 4 corneliusfat = 447kr pr fat.

Finner ikke så billig i Norge tror jeg.. Har kjøpt 2 brukte som var trykktestet i Norge for 750kr pr stk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er enig i at dette er gode priser. Jeg er gjerne med på et par fat hvis det blir en fellesbestilling. Hva gjør du for å få de til å trekke fra dansk moms?
 
1199 - 25%(dansk moms) = 899kr. 899 + 400kr frakt = 1299kr.
1299kr + 325kr(norsk moms 25%) = 1624kr.

1624kr + 164kr(forenklet fortolling posten) = 1788kr.

1788kr / 4 corneliusfat = 447kr pr fat.

Finner ikke så billig i Norge tror jeg.. Har kjøpt 2 brukte som var trykktestet i Norge for 750kr pr stk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men du glemte visst kronekursen igjen...
 
Ja, gjorde det.. Faen ta den j... kronekursen... Må legge på noen kroner da.. Men fortsatt under 500kr fatet Inkl frakt, moms og gebyr regner jeg med??? Gidder ikke regne på d en gang til... Såpass mye billigere enn de jeg finner i Norge uansett.. Som sagt betalte jeg 750kr pr brukte fat som var trykktestet i Norge... Frakt i tillegg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei igjen, takk for initiativet Frank. Glemte egentlig litt av tråden jeg startet samt dugnadstid.. Så også 10L fat fra mesterbrygg til under 400, kanskje noe. Disse har G-kobling men vet ikke hva forskjellen er.

Sent fra min C6603 via Tapatalk
 
Ja, gjorde det.. Faen ta den j... kronekursen... Må legge på noen kroner da.. Men fortsatt under 500kr fatet Inkl frakt, moms og gebyr regner jeg med??? Gidder ikke regne på d en gang til... Såpass mye billigere enn de jeg finner i Norge uansett.. Som sagt betalte jeg 750kr pr brukte fat som var trykktestet i Norge... Frakt i tillegg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Totalpris ved kjøp av fire trykktestede fat med sikkerhetsventil og av 2 sortering blir kr.572,- pr stk. ved fratrekk av dansk moms, og en kurs på 1,25. Kanskje ikke så ille...
 
Ja, gjorde det.. Faen ta den j... kronekursen... Må legge på noen kroner da.. Men fortsatt under 500kr fatet Inkl frakt, moms og gebyr regner jeg med??? Gidder ikke regne på d en gang til... Såpass mye billigere enn de jeg finner i Norge uansett.. Som sagt betalte jeg 750kr pr brukte fat som var trykktestet i Norge... Frakt i tillegg..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fikk akkurat hentelapp fra posten i dag for 4 fat fra Lund. Dette kom det på:
2072,- for 4 stk andresort ink. frakt i NOK
578,- for tollgebyr og MVA
2650,- NOK totalt
662,- pr stk.
 
Teller rundt 15 stk. som er interessert men lurer litt på hvor mange hver enkelt kunne tenkt seg. 4stk 19L var jo en pen pris da. @Haugis, hvor lang leveringstid var det på disse? Skal kjøre Danmark/Tyskland denne sommeren med kona så vurderer å sitte på gjerde til da. Men jo fler som melder interesse/antall kan man jo forhøre seg litt.
 
Det tok vel en 14 dagers tid fra bestilling til de kom på Posten. Sjekket lappen fra banken, og kunne se at gebyret for betalinga var pene 300,- Det skal sies at det var med hurtigbehandling av overførsel. Hvor mye det hadde kostet med vanlig overførsel vet jeg ikke. Så det kan nok tenkes at totalprisen hadde vel vært en 50 lapp mindre pr fat da. Trengte fata fort.
 
Jeg kan være interessert i 4 stk. Men hvor blir de i såfall bestillt til, å hva koster det å sende dem videre derfra til der folk bor? Jeg bor i bergen
 
Aner ikke hvordan man skulle ordnet frakt videre og evt. dropoff sted. Alternativt hadde vært og alliert seg med noen andre lokale og lage en bestilling selv, tenkte litt på det i og med at jeg bor i Asker. Sendt mail til Lundteknik men ikke hørt noe enda.
 
Ikke alle som er like raske til og svare på mine forespørsler men,

Fikk svar fra maltbazaren:

Hej Esben.

Vi kan tilbyde brugte fade til 340 kr. pr. stk. hvis i køber restpartiet. Vi har 40 stk. tilbage på lager.

Nye fade kommer på paller á 54 stk. til 530 kr. pr. stk. De skal bestilles på fabrik og lige nu er der et par måneders leveringstid.

Priserne er ex. moms og transport. (Transporten fikk jeg tidligere idag opplyst var 1100 dkk)

Så da kom jeg til 340*40 inkludert transport = 14700,-dkk 18435,- nok

Toll:

Resultat (i norske kroner)

Sum før fortolling 18 479,37

Toll (0 %) 0,00

Merverdiavgift (25 %) 4 619,84

Sum etter fortolling 23 099,21


Dette er da for brukte 18 liters fat med ball-lock, trykktestede med lokk og ventil
Ble også da anbefalt og kjøpe med O-ringer da disse kan være litt forringet på brukte fat.


Nye fat blir da, inkl. transport 29720,-dkk 37271.28,- nok

Toll:

Resultat (i norske kroner)

Sum før fortolling 37 361,01

Toll (0 %) 0,00

Merverdiavgift (25 %) 9 340,25

Sum etter fortolling 46 701,27


Så kommer frakten ut til dere som kan tenkes å bestille disse i tillegg men det har jeg ikke sjekket. Noen som har erfaringer med sending innlands? Evt. om det fins noen yrkessjåfører her..?


/Espen
 
Fikk akkurat en mail fra bazaren.

Hov, jeg glemte lige moms på transporten - 1375 DKK ialt.

1725,-NOK i tillegg da
 
Tilbake
Topp