Craft co/ Bryggselv konkurs

Slik jeg har fått det forklart, så er det ikke sikkert at dette anlegget har så stor verdi utover å produsere ølsett. En del humleprodusentene krever at humle de selger ikke skal pakkes om til mindre salgsenheter, så for å få nytte av det må man også ha en humleleverandør som godtar ompakking. Slik har, sannsynligvis, Bryggselv sin satsing på Finest som egen merkevare på humle gitt dem en del begrensninger som ikke nødvendigvis passer for alle.
Vil det si at de posene med 100g humle blir pakket av humleprodusenten og ikke bryggebutikken?
 
Vil det si at de posene med 100g humle blir pakket av humleprodusenten og ikke bryggebutikken?
Vet ikke med alle, men Bryggselv pakket om all humle. Det samme gjør, petit agentur, strømmen og Brewshop. Ølbrygging har nå begynt å føre humler fra BarthHaas og den får de ikke pakke om i det hele tatt. Samtidig hadde de sykt mye fra yakima valley hops som de pakker om :)
 
Jeg stod over, vanskelig å finne info siden nettsiden deres er nede. Brewtools med 30% rabatt kunne fristet. De hadde 2 igjen av Nordic Noir da, den frista litt
 
Jeg svippa innom BS Stavanger i lunsjpausen, 30% på alle varer, totalt stinn brakke og kø så langt det fysisk er mulig i butikken. Skulle heldigvis ikke handle...

Jeg avleverte en "Gravøl" til paret som nå står på og selger unna varelageret, før de begge står uten jobb, som en takk for alt. Håper det er et pittelite lyspunkt i en hverdag som jeg er helt sikker på har blitt snudd på hodet i det siste.

De fikk en av de få flaskene (8-9 stk 0,75L) jeg har igjen av "Lambic Solera '21/'22" som jeg vant Norgesmester surøl/hveteøl og Årets Hjemmebrygger med i år, så får vi håpe den faller i smak :)
 
Det "dumme" nå er at mange hamstrer litt vel mye og det går lang tid til neste gang de må innom den lokale gjenlevende bryggesjappa for en humlepakke eller noe annet..... La oss håpe vi ikke får en dominoeffekt!
 
Det "dumme" nå er at mange hamstrer litt vel mye og det går lang tid til neste gang de må innom den lokale gjenlevende bryggesjappa for en humlepakke eller noe annet..... La oss håpe vi ikke får en dominoeffekt!
Usikker om jeg skulle si noe eller ikke, men brygge-bransjen har jo stelt i stand dette litt selv mener nå jeg da. Det virker som de har litt for gode marginer, når de konstant kan ha salg med 30-50% rabatt på varer. Det medfører at i hvertfall jeg, aldri handler til fullpris og heller sparer opp handelen til black friday (eller andre tilfeldigvis gode tilbud).

Sånt straffer seg i lengden.
 
Det "dumme" nå er at mange hamstrer litt vel mye og det går lang tid til neste gang de må innom den lokale gjenlevende bryggesjappa for en humlepakke eller noe annet..... La oss håpe vi ikke får en dominoeffekt!
Jeg dro til BS på Rud - så køen og bestemte meg for å handle på Strømmen istedenfor. Har råd til å betale 30% mer for å helpe til med å beholde de fysiske butikkene. Det er viktig å bruke dem så de kan bestå. Skrekken er fersk gjær og sekker med basemalt fra nettbutikk.
 
Usikker om jeg skulle si noe eller ikke, men brygge-bransjen har jo stelt i stand dette litt selv mener nå jeg da. Det virker som de har litt for gode marginer, når de konstant kan ha salg med 30-50% rabatt på varer. Det medfører at i hvertfall jeg, aldri handler til fullpris og heller sparer opp handelen til black friday (eller andre tilfeldigvis gode tilbud).

Sånt straffer seg i lengden.
Se på regnskapstallene en gang til, har de hatt for høye marginer når de ikke får det til å gå rundt?
 
Se på regnskapstallene en gang til, har de hatt for høye marginer når de ikke får det til å gå rundt?
Nå må man ikke blande marginer, fortjeneste, utgifter og generell fornuftig drift. Når alle vet det kommer tilbud på ølsett, med 30-50% rabatt, så er det jo bare å vente. Når folk vet at det kommer til å komme tilbud, er det noe feil med strategien et sted.
 
Jeg svippa innom BS Stavanger i lunsjpausen, 30% på alle varer, totalt stinn brakke og kø så langt det fysisk er mulig i butikken. Skulle heldigvis ikke handle...

Jeg avleverte en "Gravøl" til paret som nå står på og selger unna varelageret, før de begge står uten jobb, som en takk for alt. Håper det er et pittelite lyspunkt i en hverdag som jeg er helt sikker på har blitt snudd på hodet i det siste.

De fikk en av de få flaskene (8-9 stk 0,75L) jeg har igjen av "Lambic Solera '21/'22" som jeg vant Norgesmester surøl/hveteøl og Årets Hjemmebrygger med i år, så får vi håpe den faller i smak :)
Snudde i døren når jeg så køen, men veldig trist å se. Alltid fått god service og et smil fra dem...

Da går turen til Bryggmann
 
Tilbake
Topp