Definisjon av øltyper. Nye klasser?

Det kan raskt bli litt uoversiktlig. Hva med at dem som planlegger en Typerevisjon lager en tråd? Da kan vi konsentrere tråden om det som er aktuelt i stedet for alle de 70 typene omhverandre
 
Det kan raskt bli litt uoversiktlig. Hva med at dem som planlegger en Typerevisjon lager en tråd? Da kan vi konsentrere tråden om det som er aktuelt i stedet for alle de 70 typene omhverandre
Fordel med dedikert tråd for hver stil er at det er enkelt å finne historisk. Både ved framtidige revisjoner samt at det også er enkelt å se når en stil ble revidert sist gang.

Ulempen er at det kan bli noe uønsket aktivitet, vi er ikke alltid er like disiplinerte. Tråder sklir ut. Samt det kan ta forholdvis mye plass. Dersom hver stil skal ha egen tråd må man ha eget underforum dedikert til dette tror jeg.

Er kompromiss kan være en tråd for hver klasse, da blir det 12 tråder.
 
Fordel med dedikert tråd for hver stil er at det er enkelt å finne historisk. Både ved framtidige revisjoner samt at det også er enkelt å se når en stil ble revidert sist gang.

Ulempen er at det kan bli noe uønsket aktivitet, vi er ikke alltid er like disiplinerte. Tråder sklir ut. Samt det kan ta forholdvis mye plass. Dersom hver stil skal ha egen tråd må man ha eget underforum dedikert til dette tror jeg.

Er kompromiss kan være en tråd for hver klasse, da blir det 12 tråder.
Jeg går for dedikert tråd for hver stil. Hvordan man skal kunne følge en løpende diskusjon om en stil dersom flere stiler skal diskuteres i samme tråd, skjønner jeg ikke. Dette gjelder både i nåtid og ettertid. Eget underforum høres bra ut.

Det er dommerkomiteen som har ansvaret for å lage definisjonene, og sånn må det være. Men jeg regner med at folka der synes det er verdifullt om medlemmer utafor kretsen av dommere engasjerer seg i diskusjonen omkring definisjonene, og at de er åpne for at folk kan sitte med relevante kunnskaper og vurderinger sjøl om de ikke er dommere. Og fra perspektivet til et mening medlem er det veldig motiverende når dommerne faktisk deltar i diskusjoner med oss.
 
Tilbake
Topp