Deilige bilder!!!

Jeg har kjøpt Northern Hemisphere og Havest Ale fra Sierra Nevada på Systembolaget, begge er wet hop-øl. Men ble skuffet, ingen humlearoma av betydning igjen. Tror jeg skal slutte å kjøpe humledrevne øl på flaske fra USA på Polet/Systemet - de er som regel alle altfor gamle/mishandlede innen jeg får drukket dem uansett.
Har samme erfaring fra hjemme I Oslo. Humledrevne øl fra USA sluttet jeg å kjøpe. I OZ ser dte ut til å være litt ferskere varer. Har iallefall god erfaring med Øl fra Heretic og Stone. Observerte dog noen tilbudsøl som hadde gått ut på dato(hoppet over de ja).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Då blir det einerloge og brygging av heimeøl i morgen.
7ebe82ece741f1934681eb8adf47e93c.jpg
 
Er ikke det der veldig mye einer? Jeg tenker bare på de videoene jeg har sett hvor de legger den i bunn, mens her fyller du opp ganske så greit?
Når de bare ligger i bunn så er det som oftest som en falskbunn i mesken. Har jeg lest meg til.
Men: Det virker som om det er like mange måter å gjøre dette på som det er bryggere, så min plan er å koke opp (dette skal være til 55 liter einerloge) og så tynne ut til jeg får en konsentrasjon jeg tror er bra. Teorien er at det er lettere/raskere å tynne enn å koke opp mer.
Førstereis for meg dette, så noe klarere svar har jeg ikke.
 
Når de bare ligger i bunn så er det som oftest som en falskbunn i mesken. Har jeg lest meg til.
Men: Det virker som om det er like mange måter å gjøre dette på som det er bryggere, så min plan er å koke opp (dette skal være til 55 liter einerloge) og så tynne ut til jeg får en konsentrasjon jeg tror er bra. Teorien er at det er lettere/raskere å tynne enn å koke opp mer.
Førstereis for meg dette, så noe klarere svar har jeg ikke.

Kjør på uansett. Det var bare et spørsmål ifht det jeg har sett. Jeg trodde uansett at einerlåg bare skulle være som et filter, derfor jeg spurte.
 
Kjør på uansett. Det var bare et spørsmål ifht det jeg har sett. Jeg trodde uansett at einerlåg bare skulle være som et filter, derfor jeg spurte.
Du fikk meg til å klø meg i hodet ennå en gang, og det er bare bra [emoji1417] Skal gjæres meg Gjernes kveik som skal jobbe på 39 grader, så dette er så nybrottsarbeid for meg at jeg tenker: det e no bare so de gjør det, so det funke vel.

Edit: Minuset her er at treåringen tror jeg skal koke et juletre, og nå forventer pakker og [emoji23]
 
Brooklyn lager klone og Weiss nicht til karbonering. Blir spennende å følge med Brooklyn lager klonen. De 5 forrige batchene av den skummet sakte over. Men denne gangen blir det nok bra........ o_O
 

Vedlegg

  • 20170319_132009.jpg
    20170319_132009.jpg
    95 KB · Sett: 76
  • 20170319_131936.jpg
    20170319_131936.jpg
    55,5 KB · Sett: 78
16 doser Hüll melon til saisonbrygging:
20170319_221726.jpg
Det er en for 30 min også, men den lurte seg ut av bildet. Sparte litt til tørrhumling.
 
Du fikk meg til å klø meg i hodet ennå en gang, og det er bare bra [emoji1417] Skal gjæres meg Gjernes kveik som skal jobbe på 39 grader, så dette er så nybrottsarbeid for meg at jeg tenker: det e no bare so de gjør det, so det funke vel.

Edit: Minuset her er at treåringen tror jeg skal koke et juletre, og nå forventer pakker og [emoji23]
Som du sier er det veldig mange måter å lage einerlåg på. Har lest at noen koker vann på einer før de tilsetter dette i meskingen, mens andre bare bruker til siling, som du sier.

Så et sted at det var et triks å plukke vekk insektene som gjerne flyter opp når kokingen begynner, hehe.
 
Kjør på uansett. Det var bare et spørsmål ifht det jeg har sett. Jeg trodde uansett at einerlåg bare skulle være som et filter, derfor jeg spurte.
Einerlåg er det man får ved å trekke einer i varmt vann, en slags te laget med einer. Og som du sier brukes også einer som sil.
 
Feirer at Oberststua er "flyttet" til De forente kongedømmer av Storbritannia og Nord-Irland - sånn at BBC iPlayer funker - med en klassiker fra arkivet og en klassiker på flaske:
20170321_212554.jpg
 
Ikke deilig bilde, men litt morsomt, oppdaget ved en tilfeldighet at snapchat-filteret som kombinerer bilder hentet frem et skjermbilde fra en Tom Tomorrow-komistripe som jeg hadde på telefonen, så måtte legge det inn som profilbilde, det var en uvitende redneck
5bfe3c9f7529c5debd58b251ec0b04a0.jpg
 
Snart tid for karbineringstest av Weiss nicht. Stått bare 6 dager, men håper det holder. Skal på bryggerifestival i Trondheim i morgen. 20170324_183535.jpg
 
Tilbake
Topp