Ser du har rigget opp flott klatrestativ til plantene ute!Saaz baby, saaz!!!
Ser du har rigget opp flott klatrestativ til plantene ute!
Deilig med usmaker?Klart for usmaking
Vis vedlegget 30309
Pleier bare å sette flaskene opp ned i kassene etter vask, men jeg må si jeg likte det stativet der.Deilig å VÆRE FERDIG MED å rense 6 kasser med flasker! Her lett dandert med en passende plante, etter Botnensk tradisjon.
Mhm, byttet akkurat batterier (Varta, CR123A) i mine 2 stk. og nå ser det ut til at de er døde etter 1 uke i gjæringskarene sine. Antar at batteriene er døde, men finner nok ut av det når dunkene åpnes om ei snau uke.Veldig gøy apparat! Har hatt mye glede av denne dingsen, men også en del frustrasjon.
Brygger kun 20-25 liter selv, men renser gjerne for flere brygg i samme slengen. Ta litt metallfolie på toppen av hver flaske etterpå, så holder de seg til jeg trenger dem.Hver gang jeg vasker flasker så er jeg glad for at jeg har et småskalabryggeri på 12-13 liter.
Lærte det av en eller annen inne på forumet her faktiskPleier bare å sette flaskene opp ned i kassene etter vask, men jeg må si jeg likte det stativet der.
Deilig å være ferdig med å sette etiketter på siste batch. En er satt til kjøling/karboneringstest i kjøleskapet. Dette er en mørk California Common aka Steam Beer.
Vis vedlegget 30376
Jeg vet. Det er siste gangen.1/3 cara malt er høyst uncommon
Jeg vet. Det var en nødløsning. Overraskende nok gjæret dette ganske langt ned til tross for andelen cara malt. Mulig infeksjon av noe villgjær eller lignende, men ingen åpenbar usmak (kun ganske tørt øl).Red X er ikke karamellmalt