Deilige bilder!!!

Saaz baby, saaz!!!
65f5e261562da63d33857115b51a59d3.jpg
 
Veldig gøy apparat! Har hatt mye glede av denne dingsen, men også en del frustrasjon.
Mhm, byttet akkurat batterier (Varta, CR123A) i mine 2 stk. og nå ser det ut til at de er døde etter 1 uke i gjæringskarene sine. Antar at batteriene er døde, men finner nok ut av det når dunkene åpnes om ei snau uke.
 
Jeg har begynt å dekorere meg selv med guder og gudinner som har en relasjon til øl og brygging.
8ef4412ed8d78e88bba9a17691c8389d.jpg

Neftys - Egyptisk gudinne

d264d9c85c826a25a9527d3d1c726768.jpg

Dumuzi - Sumerisk gud


Sendt fra mobilen
 
Hver gang jeg vasker flasker så er jeg glad for at jeg har et småskalabryggeri på 12-13 liter. ;)
Brygger kun 20-25 liter selv, men renser gjerne for flere brygg i samme slengen. Ta litt metallfolie på toppen av hver flaske etterpå, så holder de seg til jeg trenger dem.

Pleier bare å sette flaskene opp ned i kassene etter vask, men jeg må si jeg likte det stativet der.
Lærte det av en eller annen inne på forumet her faktisk :)
Det er plass til to kasser i en slik skuff. I tillegg er det ekstra trygt med tanke på hygiene fordi tuppen ikke er borti noe, slik som på flasketrær og oppned i vanlige kasser.
 
Den er ikke så uncommon.

Pilsmalt 69%
Cara red 24%
Dark Crystal 7%

Beregnet EBC på 29. Tror faktisk den er akkurat innenfor på typeriktighet.

NB. Planen var Red X istedenfor Cara Red, men bryggevarebutikken var utsolgt, så da ble dette løsningen.
 
Tilbake
Topp