Deilige bilder!!!

Tørking av kveik.
180175a76087bb93f526eb65ec47c129.jpg

Tok en tur til det fjerne østen i dag, og kom tilbake noen penger fattigere, men desto flere øl rikere. Vi (jeg og kompis) har alltid antatt at bolaget i Strömstad by er bedre enn det som ligger ved bygrensa, men det spørs jo selvsagt på hva man skal kjøpe. Vi pleier nå uansett å reise inn til byen. Men der var det jaggu meg bare 8 flasker Maximus igjen, så da dro vi til den andre. Gleden var enorm da det sto kassevis med Maximuser der.
God påske!
(og ja, jeg er så kørka at jeg kjøper Urquell, men fankern, det er jo dritgod pils!) :)

IMG_20170410_164642986.jpg

Den skal jo jobbe fint på ca 40, så den tåler nok litt. Jeg har kun viften på, og klarer ikke komme under 43 på det innebygde termometeret. Har ikke kalibrert det da...
Kun vifte? Og så 43 grader. Høres usannsynlig ut. Og litt høyt, selv for en kveik.
Har du ovnsdøren igjen? I så fall, stikke en skje eller kniv inn mellom døren og ovnen slik at du får god lufting.

Kun vifte? Og så 43 grader. Høres usannsynlig ut. Og litt høyt, selv for en kveik.
Har du ovnsdøren igjen? I så fall, stikke en skje eller kniv inn mellom døren og ovnen slik at du får god lufting.

Har lest meg opp til "ca 30 grade" og kontrollmålt nettopp til 35. Har jo ikke noe varme på, så stoler mer på termopen enn det innebygde termometeret jeg aldri har prøvd før [emoji41]

Hei. Hvor har du kjøpt det opplegget der? Skulle så gjerne hatt det samme for å sjekke temperaturen når jeg er borte.

Tilbake
Topp