Fant sju weiz
Er det en konkurranse
Jeg mener, de var godt gjemt i bakgrunnen,
men er det de lengst bak til høyre?
Fant i første omgang bare 5 på bilde
Fytti grisen 007 gen 2 spiser. Tenkte å gå all inn på denne og ga den 200ml slurry på 14L, Har enda ikke gått over 18.5C, siden jeg sparer opp mot 20-21 til the endgame.
18 poeng pr dag og still going strong etter en manuell tempøkning fra 17.5 til 18.5, etter å ha startet på rundt 15.. Dette er etter fire døgn. Ekstra oksygen etter 12 timer og tre dager. Vanlige ales ligger rundt 7-8 poeng om dagen på ca dette tidspunktet. Kjøleskapet ser ikke ut i det hele tatt, har mistet en liter for denne ville naturlig nok ut på tur med så mye gjær. Spent på hvor denne stopper, siste ga seg på 1.030 med 3gen 05. Prøven etter fire dager smaker helt fantastisk (mtp antatt sluttresultat på bakgrunn av prøven), 007 FTW.
Vis vedlegget 30551 Vis vedlegget 30552
Vet ikke. Skal prøve, men kveiken bunnfaller noe hinsides fort. Vanskelig å separere fra annet grums, muligens. Har kokt og kjølt ned vann på et par store glass, så det blir vaskingsforsøk.Skal du ikke vaske?
Dette synes jeg er spennende greier. Gjæren på 2-3gen er heftigst på James Bond gjæren?
Satte en "blonde" med m41 gjær.. klarte å spise 13 poeng pr dag i 4dager den.. det er det kjappeste noe har gått 60 til 8 her på berget.
17,5grader .. m41 er herved en råtass på spising. Vurderer å høste denne selv om den har fått litt mye å tygge første runde.
Er det bare å kaste?
Sent from my iPad using Tapatalk
Fytti grisen 007 gen 2 spiser. Tenkte å gå all inn på denne og ga den 200ml slurry på 14L, Har enda ikke gått over 18.5C, siden jeg sparer opp mot 20-21 til the endgame.
18 poeng pr dag og still going strong etter en manuell tempøkning fra 17.5 til 18.5, etter å ha startet på rundt 15.. Dette er etter fire døgn. Ekstra oksygen etter 12 timer og tre dager. Vanlige ales ligger rundt 7-8 poeng om dagen på ca dette tidspunktet. Kjøleskapet ser ikke ut i det hele tatt, har mistet en liter for denne ville naturlig nok ut på tur med så mye gjær. Spent på hvor denne stopper, siste ga seg på 1.030 med 3gen 05. Prøven etter fire dager smaker helt fantastisk (mtp antatt sluttresultat på bakgrunn av prøven), 007 FTW.
Vis vedlegget 30551 Vis vedlegget 30552
Har denne juvelen i kjelleren. Noen som har eldre øl?? Denne er blitt en av de flaskene jeg sparer til en
skikkelig anledning, men aldri åpner
Har forøvrig også en Nøgne Ø #100 fra 2013 ... Etiketten er litt annerledes enn en jeg kjøpte her om dagen
Drakk nylig en Cantillon Lou Pepe 2009, det er vel en av de eldste fra kjelleren. Er stort sett surøl og et par unike ting som blir lagret lenge.
Vis vedlegget 30588
Pale porter? Fortell!
Sent from my iPhone using Tapatalk