Deilige bilder!!!

Jeg mener, de var godt gjemt i bakgrunnen,
men er det de lengst bak til høyre?
Fant i første omgang bare 5 på bilde

Fytti grisen 007 gen 2 spiser. Tenkte å gå all inn på denne og ga den 200ml slurry på 14L, Har enda ikke gått over 18.5C, siden jeg sparer opp mot 20-21 til the endgame.

18 poeng pr dag og still going strong etter en manuell tempøkning fra 17.5 til 18.5, etter å ha startet på rundt 15.. Dette er etter fire døgn. Ekstra oksygen etter 12 timer og tre dager. Vanlige ales ligger rundt 7-8 poeng om dagen på ca dette tidspunktet. Kjøleskapet ser ikke ut i det hele tatt, har mistet en liter for denne ville naturlig nok ut på tur med så mye gjær. Spent på hvor denne stopper, siste ga seg på 1.030 med 3gen 05. Prøven etter fire dager smaker helt fantastisk (mtp antatt sluttresultat på bakgrunn av prøven), 007 FTW.

Vis vedlegget 30551 Vis vedlegget 30552

Dette synes jeg er spennende greier. Gjæren på 2-3gen er heftigst på James Bond gjæren?

Satte en "blonde" med m41 gjær.. klarte å spise 13 poeng pr dag i 4dager den.. det er det kjappeste noe har gått 60 til 8 her på berget.
17,5grader .. m41 er herved en råtass på spising. Vurderer å høste denne selv om den har fått litt mye å tygge første runde.
Er det bare å kaste?

Sent from my iPad using Tapatalk

Dette synes jeg er spennende greier. Gjæren på 2-3gen er heftigst på James Bond gjæren?

Satte en "blonde" med m41 gjær.. klarte å spise 13 poeng pr dag i 4dager den.. det er det kjappeste noe har gått 60 til 8 her på berget.
17,5grader .. m41 er herved en råtass på spising. Vurderer å høste denne selv om den har fått litt mye å tygge første runde.
Er det bare å kaste?

Sent from my iPad using Tapatalk

Tja, hvis den er "heftigst" da er jo ganske relativt, spørs hvordan man høster og hva den har vært igjennom før. Men jeg har sluttet å bruke 1 gen på større øl. Enkle øl som bare skal drikkes får 1 gen, men de som jeg legger litt flid i får gjerne noen generasjoner. Selv om 2. gen er litt tidlig det og.. F.eks så har jeg lagt merke til at 3 generasjon 380 til hefe er mye bedre enn første generasjon, men så går det nedover, så man må prøve å feile litt (en del) for å finne ut hvilken av generasjonene som skal bli et øl du "satser" på. Andre gen synes jeg pr nå er lettere mtp bryggerkabalen, men bare legge i litt mer fremtidsrettet planlegging så er det ikke noe stress å planlegge tre fire brygg frem i tid, men ofte så er det "spontant/hypp på å brygge ditt og datt akkurat nå", som kommer i veien.

Fytti grisen 007 gen 2 spiser. Tenkte å gå all inn på denne og ga den 200ml slurry på 14L, Har enda ikke gått over 18.5C, siden jeg sparer opp mot 20-21 til the endgame.

18 poeng pr dag og still going strong etter en manuell tempøkning fra 17.5 til 18.5, etter å ha startet på rundt 15.. Dette er etter fire døgn. Ekstra oksygen etter 12 timer og tre dager. Vanlige ales ligger rundt 7-8 poeng om dagen på ca dette tidspunktet. Kjøleskapet ser ikke ut i det hele tatt, har mistet en liter for denne ville naturlig nok ut på tur med så mye gjær. Spent på hvor denne stopper, siste ga seg på 1.030 med 3gen 05. Prøven etter fire dager smaker helt fantastisk (mtp antatt sluttresultat på bakgrunn av prøven), 007 FTW.

Vis vedlegget 30551 Vis vedlegget 30552

Ligger på 1.030 nå og det er veldig laber aktivitet, forventer pr nå ca 1.030. Så mao egentlig ikke noe bedre enn us-05. Men smaken er langt bedre. Neste gang skal jeg gjøre det jeg egentlig hadde planlagt, å tilsette vørter fra mesken med aktive enzymer for å presse lengre ned, Tror den blir fin med bobler dog.

Har denne juvelen i kjelleren. Noen som har eldre øl?? Denne er blitt en av de flaskene jeg sparer til en
skikkelig anledning, men aldri åpner :p

Har forøvrig også en Nøgne Ø #100 fra 2013 ... :) Etiketten er litt annerledes enn en jeg kjøpte her om dagen

Drakk nylig en Cantillon Lou Pepe 2009, det er vel en av de eldste fra kjelleren. Er stort sett surøl og et par unike ting som blir lagret lenge.
Vis vedlegget 30588

Disse går ut på dato i år så nå er det nok på tide snart (en kompis mente at den han hadde fra 1987 var over toppen da han drakk den forrige helg):
IMG_0206.JPGIMG_0206.JPG

7bf2b658bd469c325ca4c24372735856.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp