Jo-Helge
Norbrygg-medlem
Pale porter? Fortell!
Påske Porter står det. [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pale porter? Fortell!
Javist gjør det det. Men nå er påsken over, og det er tid for en pale porter...Påske Porter står det. [emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vært på jobb på bibliotek idag. Kveilet sammen en kabel og der hvor kabelen tok slutt stod denne og lyste mot meg. Tok det som et guddommelig tegn og fant frem lånekortet.
Vis vedlegget 30726
Dette er faktisk artig. Anbefaler en podcast fra vestkast.no oxo.
Fikk dilla og Kveik kom i posten på torsdag [emoji1303]
Sent from my iPad using Tapatalk
Haram!Litt gira på å prøve å snekre til slik at vørteren pumpes inn i bunnen Allah speidel, men det får bli på sikt.
Både du å Håkon fortjente et deilig bilde! Beer pong eller blindsmaking?
Det første kveikølet (Hornindalskveiken til Terje Raftevold) jeg lagde i midten av juli 2016, som jeg syns smake altfor surt og altfor mye eierlåg.
Derfor pitchet jeg et rør med WLP655 Belgian Sour Mix 1 (A unique blend perfect for Belgian style beers. Includes Brettanomyces, Saccharomyces, and the bacterial strains Lactobacillus and Pediococcus) og lar det stå på et PET-kar kjøpt på Staples (vanndunk).
Under mottoet til @Per Buer om at det meste kan reddes med Brett.
Deilig pellicle:
Vis vedlegget 30736
Tid om annet drar jeg ut et glass og smaker. Og så topper jeg opp med kveikøl som jeg har stående på 1,5 liters flasker.
Smaker fremdeles mye einer etter 9 mnd. Men det blir mer og mer preget av Brett, spesielt på aroma. Smaken endres også mer og mer.
Ølet er fullstendig ukarbonert og romtemperert når jeg smaker, men allikavel en nytelse.
Kveik er kult, ikke sant @William Holden ?
Kanskje jeg må skaffe meg et eikefat av en viss størrelse og bruke denne 19 literen som base for en solera med kveik/surøl..
Vis vedlegget 30737
Jeg har lært å sette pris på Terje sin kveik, og så har jeg sluttet å koke einerlågen, jeg bare trekker eineren i vann på 70 grader.@LarsUlv kveik er fantastisk... Ja kveiken frå Terje raftevold gir ofte litt syrleg smak..Eg bruker enten Midbust kveiken eller vossa kveiken når eg brygger..
Du stiller på Konnjølfestivalen 29. og 30. september 2017 med øl med kveik du...
https://www.facebook.com/kornfestival