Deilige bilder!!!

Dette er faktisk artig. Anbefaler en podcast fra vestkast.no oxo.
Fikk dilla og Kveik kom i posten på torsdag [emoji1303]

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg har faktisk hatt null interesse for å brygge med kveik/lage tradisjonsbrygg. Kanskje jeg får det etterhvert, men akkurat nå er det mer tyske metoder som er interessant, lånte meg boka fordi jeg er nysgjerrig på greia.
 
Vertikalsmaking av nøgne ø dark horizon serien

63ecd81a702bf287c86aa7fb9a68f9c6.jpg
 
Modifisert BB30 gen.3
Kappet ned diameteren på en silbunn jeg hadde fra biab-oppsettet mitt. m8-gjengestag med tilhørende muttere og vinger :)

Wlp400 på rører'n og klar for testrun om en dag eller to :)

Litt gira på å prøve å snekre til slik at vørteren pumpes inn i bunnen Allah speidel, men det får bli på sikt.

9078afec165d49f500e81f9037e5f699.jpg
4b889b95a874c00322c538bd69256f76.jpg


Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 
Det første kveikølet (Hornindalskveiken til Terje Raftevold) jeg lagde i midten av juli 2016, som jeg syns smake altfor surt og altfor mye eierlåg.
Derfor pitchet jeg et rør med WLP655 Belgian Sour Mix 1 (A unique blend perfect for Belgian style beers. Includes Brettanomyces, Saccharomyces, and the bacterial strains Lactobacillus and Pediococcus) og lar det stå på et PET-kar kjøpt på Staples (vanndunk).
Under mottoet til @Per Buer om at det meste kan reddes med Brett.

Deilig pellicle:

2017-04-22 19.15.50.jpg

Tid om annet drar jeg ut et glass og smaker. Og så topper jeg opp med kveikøl som jeg har stående på 1,5 liters flasker.
Smaker fremdeles mye einer etter 9 mnd. Men det blir mer og mer preget av Brett, spesielt på aroma. Smaken endres også mer og mer.

Ølet er fullstendig ukarbonert og romtemperert når jeg smaker, men allikavel en nytelse.
Kveik er kult, ikke sant @William Holden ?
Kanskje jeg må skaffe meg et eikefat av en viss størrelse og bruke denne 19 literen som base for en solera med kveik/surøl..

2017-04-22 19.21.36.jpg
 
Det første kveikølet (Hornindalskveiken til Terje Raftevold) jeg lagde i midten av juli 2016, som jeg syns smake altfor surt og altfor mye eierlåg.
Derfor pitchet jeg et rør med WLP655 Belgian Sour Mix 1 (A unique blend perfect for Belgian style beers. Includes Brettanomyces, Saccharomyces, and the bacterial strains Lactobacillus and Pediococcus) og lar det stå på et PET-kar kjøpt på Staples (vanndunk).
Under mottoet til @Per Buer om at det meste kan reddes med Brett.

Deilig pellicle:

Vis vedlegget 30736

Tid om annet drar jeg ut et glass og smaker. Og så topper jeg opp med kveikøl som jeg har stående på 1,5 liters flasker.
Smaker fremdeles mye einer etter 9 mnd. Men det blir mer og mer preget av Brett, spesielt på aroma. Smaken endres også mer og mer.

Ølet er fullstendig ukarbonert og romtemperert når jeg smaker, men allikavel en nytelse.
Kveik er kult, ikke sant @William Holden ?
Kanskje jeg må skaffe meg et eikefat av en viss størrelse og bruke denne 19 literen som base for en solera med kveik/surøl..

Vis vedlegget 30737


@LarsUlv kveik er fantastisk... Ja kveiken frå Terje raftevold gir ofte litt syrleg smak..Eg bruker enten Midbust kveiken eller vossa kveiken når eg brygger..
Du stiller på Konnjølfestivalen 29. og 30. september 2017 med øl med kveik du...
https://www.facebook.com/kornfestival
 
@LarsUlv kveik er fantastisk... Ja kveiken frå Terje raftevold gir ofte litt syrleg smak..Eg bruker enten Midbust kveiken eller vossa kveiken når eg brygger..
Du stiller på Konnjølfestivalen 29. og 30. september 2017 med øl med kveik du...
https://www.facebook.com/kornfestival
Jeg har lært å sette pris på Terje sin kveik, og så har jeg sluttet å koke einerlågen, jeg bare trekker eineren i vann på 70 grader.

Gleder meg veldig til Konnølfestivalen!! Da får jeg smakt masse forskjellig kveikøl.
Så får vi se om jeg tar med noe egenprodusert.
 
Tilbake
Topp