Bresjnev og påske = JA TAKK!
Kristianiastudentene berømte 007 for sin sinnsyke arbeidsinnsats når de lagde sin Deepwater Horizon. Tror det var noe sånt som 1.112 til 1.030. Husker ikke nummeret i huet, men det var drøyt. "With license to ferment" blei nevnt...Fytti grisen 007 gen 2 spiser. Tenkte å gå all inn på denne og ga den 200ml slurry på 14L, Har enda ikke gått over 18.5C, siden jeg sparer opp mot 20-21 til the endgame.
18 poeng pr dag og still going strong etter en manuell tempøkning fra 17.5 til 18.5, etter å ha startet på rundt 15.. Dette er etter fire døgn. Ekstra oksygen etter 12 timer og tre dager. Vanlige ales ligger rundt 7-8 poeng om dagen på ca dette tidspunktet. Kjøleskapet ser ikke ut i det hele tatt, har mistet en liter for denne ville naturlig nok ut på tur med så mye gjær. Spent på hvor denne stopper, siste ga seg på 1.030 med 3gen 05. Prøven etter fire dager smaker helt fantastisk (mtp antatt sluttresultat på bakgrunn av prøven), 007 FTW.
Vis vedlegget 30551 Vis vedlegget 30552
Kristianiastudentene berømte 007 for sin sinnsyke arbeidsinnsats når de lagde sin Deepwater Horizon. Tror det var noe sånt som 1.112 til 1.030. Husker ikke nummeret i huet, men det var drøyt. "With license to ferment" blei nevnt...
Måtte sjekke, 1.143-1.032. Og som du sier, 05 hadde ikke tålt samme trøkket uten å gi fra seg den kjipe smaken.Hadde ikke den enda høyere OG? Sånn type at man gjerne ville vurdert enzymer? Jeg vurderte å tilsette vørter fra samme batch som hadde stått en halvtimes tid på under 65 grader fra meskingen, men tenkte at jeg må prøve en ren fermentering med 007 først siden us-05 er eneste jeg har brukt på denne tidligere.
Edit: Men det som slår meg er fravær av spritsmak ifht us-05, men i 05's forsvar har jeg aldri pitchet så mye på denne før. Men med 05 så ville det smakt store mengder sprit og lakris nå. Denne har jeg faktisk ingen problemer med å drikke ut av test-røret.
Måtte sjekke, 1.143-1.032. Og som du sier, 05 hadde ikke tålt samme trøkket uten å gi fra seg den kjipe smaken.
Har denne juvelen i kjelleren. Noen som har eldre øl?? Denne er blitt en av de flaskene jeg sparer til en
skikkelig anledning, men aldri åpner
Har forøvrig også en Nøgne Ø #100 fra 2013 ... Etiketten er litt annerledes enn en jeg kjøpte her om dagen
Får vel smakt den jeg og snart dark horizon vertikalsmaking neste lørdag!Dette er vel det eldste jeg har liggende.
Vis vedlegget 30590
Faen, min gikk i kjeften når jeg fikk godkjent Bacheloren i fjor. Får vel tasse inn til tigerstaden og raske med meg noen igjen...jeg stemmer for en koordinert smaking snart