Deilige bilder!!!

Vis vedlegget 30852 Nyslipt øks i sekken, nyinnkjøpt gryte ved siden av. Takk, @msevland. Kan se ut som det blir å slepe pulk inn i skogen på fredag, men det skal vi klare.
hmm aldri tenkt på at man kan dra med seg korn og humle på telttur.. plukke litt einerlåg, samle litt vann. brygge en norsk øl over bål, gjære med kveik og drikke den etter 72 timer... :D tidenes fjellfest ! hvorfor gjør ikke alle dette?

72 timer? Det holder vel med 48 for gjæringen om man pitcher ved 39 grader og isolerer gjæringskaret godt.

Smakte et kveikøl som var flasket etter noe sånt som 72 timer. Smakte og luktet skikkelig promp. Bør man som regel vente litt, eller var det kanskje heller den flaska jeg fikk?

Smakte et kveikøl som var flasket etter noe sånt som 72 timer. Smakte og luktet skikkelig promp. Bør man la kveiken stå?
Vet ikke. Jeg flasket mitt av praktiske grunner etter 9 dager og har ikke promp, men hadde heller ikke lukt av det underveis. Ferdig øl har litt mer banansmak enn forventet (det er noen ukjente faktorer forbundet med den forlengede gjæringen, og jeg mistenker at det kan ha noe med saken å gjøre ift avviket fra forventet smak)

Hvilken kveik er det snakk om?

Tror det var en av de "mest kjente", men husker ikke navnet nå. Evt Lærdal. Men bare antagelser etter å ha lagt sammen to og to.

Er mange kveik fra Voss, så er vanskelig å si. Sjekk kveikgruppen på face, der ligger beskrivelse av de fleste under filer.

Uanstendige mengder saaz blome [emoji173]️
62125751c18b0bf7fa8cf0c875e60bbe.jpg

Tilbake
Topp