Deilige bilder!!!

Et ekte skalldyrparty er når man har reket rundt på byen for å så måtte krabbe hjem, *ka-psssh!"

2e06db1f7df8227fd0e297fd0f2754a0.jpg
 
Fikk noen kg korn fra en kompis som jeg skal prøve å lage malt av. Aldri gjort dette før så det blir spennende å se om jeg får laget øl av dette. Det er bygg korn. Ikke et korn som er avlet fram for øldyrking da det inneholder for mye proteiner, men prøver allikevel. Bilder viser 2ndre dag med spiring. 20181014_221820.jpg 20181014_221931.jpg
 
Fikk noen kg korn fra en kompis som jeg skal prøve å lage malt av. Aldri gjort dette før så det blir spennende å se om jeg får laget øl av dette. Det er bygg korn. Ikke et korn som er avlet fram for øldyrking da det inneholder for mye proteiner, men prøver allikevel. Bilder viser 2ndre dag med spiring. Vis vedlegget 38784 Vis vedlegget 38785

Blir tradisjonsbrygging dette. Snart har du eget såinnhus og humlehage [emoji1417]
 
Fantastisk passende uttrykk.
Svært illustrerende for hvor følelsesmessig utfordrende det kan være å brygge...
Jeg ga opp ventinga til slutt. Tønna bobler nok en sjelden gang enda, og nå så jeg den var nesten der, men den så dønn lik ut etter en halvtime, så da gadd jeg ikke mer. Den får passe seg sjøl.
 
Lager roasted barley med korn jeg fikk fra en kollega. Kanskje litt lyst, men det lukter og smaker godt. Mørk mørk sjokolade og bittelitt brent.
Prøvde å lage sjokolade malt i samme kasserolle av korn jeg har maltet, men det ble mer som Brown malt. Smakte svidd toast. Får vel prøve en gang senere i stekeovnen. 20181019_133739.jpg 20181019_140149.jpg
 
Tilbake
Topp