Det var da veldig åpent. Har du ikke noe folie over?Velger å legge denne på Deilige bilder jeg.
I morgen kommer den kanskje på Grusomme bilder
Gjærer åpent på 14,5 grader (WLP400), så tror det skal gå bra.
15,3 grader i gjæringskaret and rising...
Vis vedlegget 57231
Var den drikkandes?I kveld skal den til pers! Spent på hva alle åra i kjelleren har gjort med smaken...
Faktisk helt fin. Starta kald - da var det mest lakris. Åpna seg etter hvert som temperaturen steg. Da tok sjokolade og kaffe mer over. Sikkert over høyden men langt bedre enn fryktet.Var den drikkandes?
hmm - bryggerier som brygger åpent, har overtrykk og hepa-filter og rimelig strenge rutiner. Og du får jo ikke noen dårligere effekt av åpenheta om du spanderer et ark alufolie.Som @loebrygg sier, den står i et lukket skap. Gjør dette hver gang jeg brygger weiss, og det går så fint atte.
Statusoppdatering: Har holdt seg innabords siden i går, begynner å øke tempen forsiktig nå.
hmm - bryggerier som brygger åpent, har overtrykk og hepa-filter og rimelig strenge rutiner.
Ikke i PajottenlandJojo, men bryggeriene er jo noen pyser da.
Sant nok, men der vil de jo ha bugs i ølet sitt, jeg vil helst unngå detIkke i Pajottenland
Jeg synes skapbryggere kan komme ut av skapet, jeg. Brygging er da ikke noe man trenger å skamme seg over. Men fluepapir kan jo uansett være kjekt.fluepapir er smart for skap-bryggere
Butikk, mye av det der, er det ikke? Gulating?Ble nn liten tur til Haugesund etter jobb i dag:
Butikk, mye av det der, er det ikke? Gulating?
Jeg må visst få oppsøkt et gulatingutsalg. Jeg har savna sårt ølet fra St. Peter's. Og så liker jeg de flaskene - de er visst kopier av flasker fra 1700-tallet. Og noen av oss driver jo stadig og flasker.Ble en liten tur til Haugesund etter jobb i dag:
Det er blank løgn, dette er kjøpt i KarmøyBle en liten tur til Haugesund etter jobb i dag:
Hahahah, du har har vel egentlig rett i det ja. Alt på det nederste bildet er i hvert fall kjøpt i Haugesund!Det er blank løgn, dette er kjøpt i Karmøy