Når en god kollega har vært hjemme i Tyskland for å besøke familie og har husket på at du engang nevnte at du syntes Jever Pilsener er et knakende godt øl.
Vis vedlegget 56932
Så totalt overrasket og barnslig glad som jeg ble når jeg kom inn på brakkekontoret mitt klokka sju i dag kan jeg ikke huske sist jeg var. Nå kan resten av dagen bli et mareritt og det vil fortsatt ha vært en god dag når leggetid kommer.
Har kanskje sagt det før forbinder Jever med å være på tokt med tyskere i halvannen måned på et russisk skip- tror vi hadde bunkret opp et par kubikkmeter Jever... :-D (På norske forskningsskip er det etter hva jeg vet alkoholforbud.) og ja, Jever er digg!Når en god kollega har vært hjemme i Tyskland for å besøke familie og har husket på at du engang nevnte at du syntes Jever Pilsener er et knakende godt øl.
Vis vedlegget 56932
Så totalt overrasket og barnslig glad som jeg ble når jeg kom inn på brakkekontoret mitt klokka sju i dag kan jeg ikke huske sist jeg var. Nå kan resten av dagen bli et mareritt og det vil fortsatt ha vært en god dag når leggetid kommer.
Nice! Ligger den oppskriften tilgjengelig noe sted?Vis vedlegget 56983
Når gjærstarteren går godt. Vermont Ale som skal i en Julius klone i kveld.
Rimelig bitter for en neipa, den der?
Det var ofte slikt med NEIPA de første årene.Rimelig bitter for en neipa, den der?
Den virker ikke så bitter. Hvertfall ikke de gangene jeg har gjort den.Rimelig bitter for en neipa, den der?
ikke at jeg er så fryktelig engasjert i spørsmålet, men jeg har inntrykk av at trenden har gått i retning av mindre bitterhet. Og sjøl synes jeg i alle fall at høy bitterhet helt tar knekken på det som måtte være av sjarm ved denne øltypen. (Om det skinner gjennom at det ikke er min favoritt, er det ikke helt tilfeldig.)Det var ofte slikt med NEIPA de første årene.
Focal Point (Inspired by The Alchemist's Focal Banger)
Mash at 150° F (66° C) for 75 minutes, collect wort, and boil for 60 minutes. If you don’t have the equipment to conduct a whirlpool at the end of […]www.homebrewersassociation.org
Trillium Brewing Company: Sleeper Street clone - Brew Your Own
Trillium brewers describe this beer on their website as, “Opaque orange-yellow in color with floral aromas of lime zest, grapefruit peel, pine sap, and candied orange.”byo.com
ikke at jeg er så fryktelig engasjert i spørsmålet, men jeg har inntrykk av at trenden har gått i retning av mindre bitterhet. Og sjøl synes jeg i alle fall at høy bitterhet helt tar knekken på det som måtte være av sjarm ved denne øltypen. (Om det skinner gjennom at det ikke er min favoritt, er det ikke helt tilfeldig.)
Og om du går du på Polet på Oslo City eller Storo har de 300 IPA-er, men 250 av dem er NEIPA-er som er nesten helt like... Og koster 140 kr.Joda, men det finnes en mellomting. En neipa kler ikke 70 -80 IBU (kalkulert) like godt som en Vestkyst,
men jeg syntes nesten samtlige "neipa" for tiden er kvalmende søt og ubalansert
En virkelig god old school IPA trumfer NEIPA hver gang spør du megJoda, men det finnes en mellomting. En neipa kler ikke 70 -80 IBU (kalkulert) like godt som en Vestkyst,
men jeg syntes nesten samtlige "neipa" for tiden er kvalmende søt og ubalansert
Jeg gjetter på at noe av årsaken (til at trenden har gått mot mindre bitterhet) er at i starten ble det brukt mye humler som ga citrus- og da særlig grapefrukt preg, og da balanserer det med bittert. Så gikk trenden mot mer og mer tropisk frukt, hvor kraftig bitter ikke har en (like velkommen) plass, (det har dog citrus - sødmefullt og syrlig).ikke at jeg er så fryktelig engasjert i spørsmålet, men jeg har inntrykk av at trenden har gått i retning av mindre bitterhet. Og sjøl synes jeg i alle fall at høy bitterhet helt tar knekken på det som måtte være av sjarm ved denne øltypen. (Om det skinner gjennom at det ikke er min favoritt, er det ikke helt tilfeldig.)