Deilige bilder!!!

Det ble 7 liter. Skulle tatt de før. Mye brunt allerede. Soltørke de litt, så maur og edderkopper får sjans til å rømme

Vis vedlegget 63931
Synes det der ser bra ut, jeg. Fant litt info om høsting, og den du har kutta gjennom ser da ut til å tilfredsstille kravet:).

Mener å ha lest at mange amatørerer høster for tidlig. (Men jeg har null peiling på dette, bare så det er sagt:).)
 
Synes det der ser bra ut, jeg. Fant litt info om høsting, og den du har kutta gjennom ser da ut til å tilfredsstille kravet:).

Mener å ha lest at mange amatørerer høster for tidlig. (Men jeg har null peiling på dette, bare så det er sagt:).)
De jeg har plukka er bra tror jeg, men det henger igjen så mange brune, som skulle vært tatt før. Sikkert 20 liter
 
Som vanlig på tur er det ønskelig å ha med seg noen flasker hjem. Har alltid hatt i kofferten, det var ikke mulig denne gang.

Måtte derfor forsøke noe nytt. Pakket flaskene som om jeg skulle sendt i posten. Hver flaske fikk 3 bleier. 2 inne i posen og en utenpå posen for ekstra polstring. Det er en mer enn jeg pleier å bruke. Polstret med bleiene som var til overs. 3-4 i bunnen og tilsvarende på toppen. Her bruker jeg vanligvis bobleplast eller papir. Plasserte flaskene tett og kompakt i eska uten mulighet for bevegelse. Tapet godt nok. Puttet eska i en medbrakt bag, som ikke har noe beskyttelse.

Resizer_16970603229521.jpeg

Dette fungerte utmerket, alle kom fram uskadd.

Resizer_16970603292563.jpeg

Variert utvalg noen eksempler:
Gutmann Hefeweizen - mye omtalt på tyske hjemmebrygget fora. Både fordi det skal være vært godt og ha en voldsom banansmak. Det er også mulig å dyrke opp gjæren.
Schönramer Pilsner - sammen med Herrenpils er det pilsen som drar bitterheten lengst. Ikke noe jeg i utgangspunktet er altfor glad i, men jeg ønsker å sammenligne med en tysk IPA jeg har brygget. @msevland har du fått testet denne?
Diebels Alt, en Bock, Zoigl og 3 IPAer.
 
Tilbake
Topp