Deilige bilder!!!

Finn Berger

Moderator
Det ble 7 liter. Skulle tatt de før. Mye brunt allerede. Soltørke de litt, så maur og edderkopper får sjans til å rømme

Vis vedlegget 63931
Synes det der ser bra ut, jeg. Fant litt info om høsting, og den du har kutta gjennom ser da ut til å tilfredsstille kravet:).

Mener å ha lest at mange amatørerer høster for tidlig. (Men jeg har null peiling på dette, bare så det er sagt:).)

Synes det der ser bra ut, jeg. Fant litt info om høsting, og den du har kutta gjennom ser da ut til å tilfredsstille kravet:).

Mener å ha lest at mange amatørerer høster for tidlig. (Men jeg har null peiling på dette, bare så det er sagt:).)
De jeg har plukka er bra tror jeg, men det henger igjen så mange brune, som skulle vært tatt før. Sikkert 20 liter

Kold Brygg

Moderator
Som vanlig på tur er det ønskelig å ha med seg noen flasker hjem. Har alltid hatt i kofferten, det var ikke mulig denne gang.

Måtte derfor forsøke noe nytt. Pakket flaskene som om jeg skulle sendt i posten. Hver flaske fikk 3 bleier. 2 inne i posen og en utenpå posen for ekstra polstring. Det er en mer enn jeg pleier å bruke. Polstret med bleiene som var til overs. 3-4 i bunnen og tilsvarende på toppen. Her bruker jeg vanligvis bobleplast eller papir. Plasserte flaskene tett og kompakt i eska uten mulighet for bevegelse. Tapet godt nok. Puttet eska i en medbrakt bag, som ikke har noe beskyttelse.

Resizer_16970603229521.jpeg

Dette fungerte utmerket, alle kom fram uskadd.

Resizer_16970603292563.jpeg

Variert utvalg noen eksempler:
Gutmann Hefeweizen - mye omtalt på tyske hjemmebrygget fora. Både fordi det skal være vært godt og ha en voldsom banansmak. Det er også mulig å dyrke opp gjæren.
Schönramer Pilsner - sammen med Herrenpils er det pilsen som drar bitterheten lengst. Ikke noe jeg i utgangspunktet er altfor glad i, men jeg ønsker å sammenligne med en tysk IPA jeg har brygget. @msevland har du fått testet denne?
Diebels Alt, en Bock, Zoigl og 3 IPAer.

Topp