Deilige bilder!!!

Deiligere kran skal du lete lenge etter!
Urquell-tårn, et ubrukt brukt-kjøp fra Finn.no, har fått innvilget midlertidig opphold på kegeratoren til utekjøkkenet, nå under vinterlagringen innendørs.

Kegeratoren forøvrig er en temptech party-cooler, foliert og spraylakkert matt sort. «Til vanlig» står den plassert under tak i hagen med et matt tårn på toppen. Det er noe innsyn der den står, så forhåpentligvis får ikke naboene øye på den med det første. Vil nødig bli vekket av notifikasjoner fra plaato-keg om at noen har vært og sneket til seg en halv-liter
 

Vedlegg

  • IMG_2486.jpeg
    IMG_2486.jpeg
    1,1 MB · Sett: 72
  • IMG_2484.jpeg
    IMG_2484.jpeg
    1 MB · Sett: 72
  • IMG_2487.jpeg
    IMG_2487.jpeg
    823 KB · Sett: 72
En liten polferd i dag, pleier alltid ha en slik tur noen dager etter at juleølet er lansert.
Første julestemningen :p

Norsk+Belgisk
IMG-2051.jpg

Norsk:
IMG-2075.jpg
 
Jeg brukte B48 fra Strømmen til en Tomasmesse nå for 2 uker siden. Den hadde best før dato i september, så jeg fikk to pakker til prisen av 1. Lagde en tynn starter først, steppa den opp med 2,5liter vørterrester på 1.036. Da ble det kanskje 500+ milliarder celler. Det ble mye mer enn nok til 20 liter. Har slitt i dagesvis med belgiere på rømmen. Resultatet er at jeg havner et par% over ønsket styrke, så neste jul blir det å nyte av små glass. Nå skal det sies at jeg har latt den få stige til 26 grader.
 
Hvor stor batch? Sånt øl krever vel mye gjær? (Har aldri bygga den typen; må økonomisere litt med lever'n;).)
Bare 12 liter. Begynte med 0.7 liter tynn vørter . Så 1.4 liter med 1038 . Tok deretter ut en liten slump av den og laget en på 1.2 liter
Tror det skal bli nok. Men vil antakelig ta ut en liten del igjenn og lage et steg til for å være sikker
 
Bare 12 liter. Begynte med 0.7 liter tynn vørter . Så 1.4 liter med 1038 . Tok deretter ut en liten slump av den og laget en på 1.2 liter
Tror det skal bli nok. Men vil antakelig ta ut en liten del igjenn og lage et steg til for å være sikker
Better safe than sorry:). Men når du gjør det sånn, så sitter du jo med superfrisk og fin gjær, da.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp