Å samle på alkohol er alkoholmisbruk
Å samle på alkohol er alkoholmisbruk
Jeg kjører alltid alkoholfritt, men når jeg ikke kjører hender det at jeg tar en årntli øl.Skal vi kjøre alkoholfritt i januar
Vis vedlegget 65149Klar for de neste 5 ukene med ukens øl.
Skal vi kjøre alkoholfritt i januar @loebrygg ?
Heller litt ren salmiakk i hver flaske og rister, før de får stå en stund.En slump salmiakk sammen med varmt vann ?
Stå en liten stund før det helles over i ny eller ?
Jeg har gått over til å bare skylle godt, og så hive flaskene i starsan. Det ser ut til å funke utmerket. Forutsetninga er sjølsagt at jeg skyller med en gang etter bruk. Å bare skylle dersom flaskene har fått stå og tørke, holder ikke, det er klart.Vis vedlegget 65281
Vet ikke helt om det er et deilig bilde, men fint med rene flasker
Resultatet av skylling/skrubing av flasker med salmiakk.
En slump i hver flaske, som helles over i neste og tilslutt i glasset.
Flaskene er skyllet etter bruk.
Det viser at salmiakken løser urenheter i flaskene, siden utgangspunktet er en klar væske.
Jeg vasker ganske mye flasker og bruker denne: https://www.ikea.com/no/no/p/medelvag-flaskeborste-hvit-40385067/Apropo flaskebørste . Har noen link til en bra børste. En som har bust frampå også ?
Den så genial ut. Jeg har prøvd tusenvis, ok ihvertfall ti, ulike flaskebørster, men ingen vasker hele bunnen godt. Denne ser ut som den kan klare detJeg vasker ganske mye flasker og bruker denne: https://www.ikea.com/no/no/p/medelvag-flaskeborste-hvit-40385067/
Den er sånn cirka milevis fra "evigvarende" - men den er i helplast og med litt børste på enden. Prisen gjør at det ikke gjør så mye at den ikke er evigvarende.... Tipper jeg får et par hundre flasker vasket før den må i restavfall og ny hentes fra lageret.
Så nå blir det brygging igjen!Snart, snart tappelinjer igjen.
Vis vedlegget 65292
Bruker ren, rett fra plastflasken, og rister godt for å dekke innsiden av flaskene.Hvor sterk oppløsning bruker du? Ikke rein salmiakk, vel?
Godt skylte flasker, skylt rett etter tømming.Hva var utgangspunktet?
Egentlig for å samle opp større mengde, slik at det etter hvert er lettere å skrubbe med børsten godt dynket i salmiakk. Alt slås til slutt ut i avløpet for å virke konsentrert der en liten stund.Hvorfor heller du salmiakken fra flaske til flaske dersom du har salmiakk i alle flaskene?
Jeg skal teste, men det blir uansett ikke aktuelt å drive med dette. Salmiakk hører ikke til de stoffene vi skal slippe ut mer av enn nødvendig.Bruker ren, rett fra plastflasken, og rister godt for å dekke innsiden av flaskene.
Godt skylte flasker, skylt rett etter tømming.
Egentlig for å samle opp større mengde, slik at det etter hvert er lettere å skrubbe med børsten godt dynket i salmiakk. Alt slås til slutt ut i avløpet for å virke konsentrert der en liten stund.
Jeg har ikke kjørt to rens, men vet at salmiakken løser urenheter fra bla tappelinjer, som blir tydelig blankere etter rens.
Kanskje du kan teste på noen av dine skylte flasker
Må bemerke at de fleste flasker jeg renser på denne måten er lagringsflasker.
De har som regel stått med øl i noen år, og generelt av en mørkere type, bortsett fra lyse sterke belgiere