Deilige bilder!!!

Dark Saison faktisk, den må du gjerne fortelle litt om når tiden er inne for å smake på den.
 
Skjønner at dette ikke er noe jeg skal prøve å brygge med det første, det vanskeligste blir nok prosenten, hvordan får man 11,4% Abc :p
 
Skjønner at dette ikke er noe jeg skal prøve å brygge med det første, det vanskeligste blir nok prosenten, hvordan får man 11,4% Abc :p
1,085 OG til 1,003 FG så er du der med alternativ formel. Med Saison gjær og 15% sukker så kan det vel gå? Ikke at jeg har tenkt å prøve :p
 
IMG_3109.jpeg
Karbonerer et par kasser Saison, hadde en liten frostvakt liggende. Akkurat passe til å få en behagelig romtemp for bjørneungene.
 
Skjønner at dette ikke er noe jeg skal prøve å brygge med det første, det vanskeligste blir nok prosenten, hvordan får man 11,4% Abc :p
3711 gjærer ut nesten rubbel å bit så det kan vel gå. Fikk lyst til å prøve selv.
Men pass på ! Den gjæra er vanskelig å slå ihjel.
2 ganger har den overlevd og køddet til neste batch for meg.
 
3711 gjærer ut nesten rubbel å bit så det kan vel gå. Fikk lyst til å prøve selv.
Men pass på ! Den gjæra er vanskelig å slå ihjel.
2 ganger har den overlevd og køddet til neste batch for meg.
Samme som Belle Saison. Kommer aldri i mitt bryggeri igjen; det finnes nok av andre utmerkede saison-typer som ikke er like seige.
 
1,085 OG til 1,003 FG så er du der med alternativ formel. Med Saison gjær og 15% sukker så kan det vel gå? Ikke at jeg har tenkt å prøve :p
Godt å høre at noen har vettet i behold:).

Ikke at jeg ikke kunne tenkt meg å smake det ølet der. Conn og Beechum - eller noen assosiert med dem - brygga en svart kølsch. Absurde greier, det også. Men ei flaske hadde vært gøy.
 
Er ikke det der belgiske 0,33-flasker? Jeg veit de har et navn, finner det bare ikke nå. Men bjørnunger er de klassiske norske 0,33 pilsflaskene, vel?
Steinie flasker. Trodde bjørnunger var en betegnelse på flasker opp til 0,35l. og Murer 0,7l. Lærer noe nytt hver dag!
 
Steinie flasker. Trodde bjørnunger var en betegnelse på flasker opp til 0,35l. og Murer 0,7l. Lærer noe nytt hver dag!
Du blir aldri for gammel til det;). "Steinie" var det, ja. Jeg har tømt ut en del dårlig belgisk øl i dag som jeg har hatt stående på sånne, så nå er jeg klar til å flaske en ladning med patersbier i morra. Det er litt ekstra stas å ha belgisk øl på sånne:).

Broren min - som er 16 år eldre enn meg - hadde sommerjobb tilbake på 50-tallet med å bære øl til murerne som satte opp de store kornsiloene på Eidsvoll Det var vel ikke uten grunn at de store ølflaskene blei hetende "murere":). (Han skulle vel egentlig være en slags håndlanger, men han påstår at det meste av tida bar han øl.)
 
Tilbake
Topp