Deilige bilder!!!

Nyheter på polet i dag
IMG-6206.jpg


Endte vell opp med de fleste :p
 
Jeg bruker mer og mer fat i stedet for flasker og var litt bekymret for hvordan jeg skulle holde ølet kaldt på hytta i sommer. Men hey, fant et billig kjøleskap på finn med god plass til to 19-litere, så nå ser jeg framtiden lyst i møte.

Måtte installere det i vedboden, men det funker, ølet kommer nok til å smake bedre når jeg må ta på meg sko og ut å rusle en tur på 5 meter for å tappe en øl. På turen kan jeg jo nynne "Og mannen var ut etter øl, etter øl, etter øl, etter..."

20240316_181203.jpg
 
Kommer da ikke tomhendt hjem fra tur over fjorden!
Et lite knippe fra shoppingen:

Tysk og Britisk:
IMG-6358.jpg


Lindheim, Nua og Kinn:
IMG-6371.jpg


Svensk:
IMG-6400.jpg
Både mer og mer spennende enn det som ble med hjem fra Salzburg. Hvor det ikke var så enkelt å finne håndverksøl. Der går det mye i Helles/ Märzen og Zwickl/ Kellerbier. Godt det men også litt ensidig.

Stiegl byens største bryggeri, som har noen eksperimentelle varianter.
1000006012.jpg

Håndverksøl + Schwechater (Dreher sitt gamle bryggeri) som ble funnet på den største Spar-butikken i gåavstand.
1000006010.jpg
 
Både mer og mer spennende enn det som ble med hjem fra Salzburg. Hvor det ikke var så enkelt å finne håndverksøl. Der går det mye i Helles/ Märzen og Zwickl/ Kellerbier. Godt det men også litt ensidig.

Stiegl byens største bryggeri, som har noen eksperimentelle varianter.
Vis vedlegget 66930

Håndverksøl + Schwechater (Dreher sitt gamle bryggeri) som ble funnet på den største Spar-butikken i gåavstand.
Vis vedlegget 66931

Var innom Vaaland på Bryne, Birk Bryggeriutsalg (Rygr sin butikk) + Kvadrat polet, coop butikker med greit utvalg og Salikatt utsalget :p
Fin runde.

Morro med slike du dro med hjem også da, tok med litt random selv fra Kiel som jeg fant på Edeka og slikt.
 
Da står en stor dunk med Øx Brown Ale klar for at noen milliarder briter skal begynne å jobbe. Men, inspirert av "How to brew" har jeg også laget en liten runde pale ale på noe DME jeg hadde.

Da jeg begynte å brygge, fikk jeg høre at "Det kan du gjøre med ting man har på kjøkkenet" så jeg skaffet mitt første fullgrainsett og oppdaget at det kan man brygge med ting man har på kjøkkenet dersom man sånn tilfeldigvis blant annet har en 30 liters kjele, en plate som kan varme den på et fornuftig vis og en maltpose.... (Jeg hadde satt eplecider, så alt til gjæring og flasking var på plass) Så nå har jeg testet om det går an å DME brygge en liten batch med bare normalt kjøkkenutstyr og et hydrometer, og ja definitivt, det funker faktisk. - Jeg blir av og til spurt av folk hva som skal til for å brygge, så at det går an å gøre noe såpass fornuftig med såpass lite utstyr var en fin oppdagelse.
 
Tilbake
Topp