Deilige bilder!!!

Bruker aldri verktøy på Fermzilla jeg. :p

Den store mutteren skrur jeg forsiktig til og så litt tilbake før gjæring. Lokket holder tett og mutteren er enklere å løsne senere.

Lokket løsner jeg med å trykke sidelengs på ball lock koblingene med tomlene for å bøye lokket sidelengs slik at det løsner.

Et lett strøk med keg lube på o-ring i lokket er nok lurt, men tror det går minst 10 batcher i mellom hver gang jeg gidder det :p

Jeg tror forskjellen mell
Trur ikke de er forskjellige der.

Du har sikkert rett. Men jeg sliter uansett noen ganger med å løsne ringen:).
Neh, jeg tipper @Amarillo bruker carb cap og blow off på sitt lokk, da vil ikke engang den mest aggressive græra klare å grise til lokket. Du bruker kanskje disse korkene med gjærlås på lokket? Da går det helt fint å grise til lokket. Og har du bare korkene på lokket er det ikke så rart at du sliter med å ta det av for det er ikke noen steder å få godt tak.

Trykk for å løsne et lokk på flat bottom er bare å glemme, bunnen blir rund før et sta lokk løsner. Det er ingen hensikt i å skru lokk ringen hardt, den skal bare holde lokket nede og finger hardt er mer en nok.

Pakningen i lokket bør tas av ved hver vask og smøres med cip film hver gang før bruk, gjør man det og har carb caps på lokket er det som @PetterL sier og bare løfte opp og til siden ved å dytte forsiktig på carb capsene.

Jeg tror forskjellen mell

Neh, jeg tipper @Amarillo bruker carb cap og blow off på sitt lokk, da vil ikke engang den mest aggressive græra klare å grise til lokket. Du bruker kanskje disse korkene med gjærlås på lokket? Da går det helt fint å grise til lokket. Og har du bare korkene på lokket er det ikke så rart at du sliter med å ta det av for det er ikke noen steder å få godt tak.

Trykk for å løsne et lokk på flat bottom er bare å glemme, bunnen blir rund før et sta lokk løsner. Det er ingen hensikt i å skru lokk ringen hardt, den skal bare holde lokket nede og finger hardt er mer en nok.

Pakningen i lokket bør tas av ved hver vask og smøres med cip film hver gang før bruk, gjør man det og har carb caps på lokket er det som @PetterL sier og bare løfte opp og til siden ved å dytte forsiktig på carb capsene.
Går helt fint, ja:).

Smøre pakningen høres ut som et godt tips! Takk:).

Det der ville jeg betrakta som det ultimate forræderi. Tomflasker skal returneres! Til bryggeren - med takk og kjærlig omtale. Og godt reingjort, og uten etikett.
Etter jeg gikk over til fat er behovet for flasker mye mindre. Klarer jeg å komme ned på 4-5 kasser skal det være plenty til gaver og diverse.

Hvis kameraten min skulle kjøpe et webkamera for å prøve dette. Hvilket kamera skulle han kjøpe da ?
Det hadde nok vært moro for han å sitte på jobb og kikke på gjæringen.
Tror jeg da.

Denne var det. Hadde gavekort på elkjøp som måtte brukes opp

• Like
Reaksjoner: Mc.
Ser Kjell & co har en del tilbud på sånne kameraer nå. Selv brukte vi noe kinesisk ræl med en bruksanvisning lang som en bibel dårlig google-oversatt fra mandarin, stappa med lett forståelige utsagn som: In the following figure window, some teachers, as the chart.

Endelig har noen kommet opp med et alternativ til å se maling tørke:)! (Jeg begynte å bli lei av det.)
Er ikke helt uten nytteverdi, for de av oss med angst for blow out i gjærlåsen er det greit å kunne følge med. Det er og noe tilfredsstillende med å våkne morgenen etter brygging og det første en sjekker er ikke ståa i verden på nrk.no, men om brygget har startet gjæringen.

Tilbake
Topp